کد خبر: 121174
A

ضبط بیش از ۸۰۰ سیمکارت فعال متعلق به یک نفر در کهگیلویه و بویر احمد

فرمانده انتظامی شهرستان لنده از کشف و ضبط بیش از ۸۰۰ عدد سیمکارت فعال در بازرسی از یک منزل شخصی خبر داد.

ضبط بیش از ۸۰۰ سیمکارت فعال متعلق به یک نفر در کهگیلویه  و بویر احمد

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فرمانده انتظامی شهرستان لنده از کشف و ضبط بیش از ۸۰۰ عدد سیمکارت فعال در بازرسی از یک منزل شخصی خبر داد.

"سرهنگ محمود عدالت پرور"،گفت: کارشناسان پلیس فتا شهرستان کهگیلویه، با همکاری پلیس آگاهی و اطلاعات شهرستان لنده و با هماهنگی مرجع قضایی طی رصد و پایش اطلاعاتی فضای مجازی و با بازرسی از منزل شخصی با هویت معلوم در شهرستان لنده بیش از ۸۰۰ عدد سیم کارت همراه اول و ایرانسل فعال که به نام شهروندان مختلف ثبت شده بودند را  کشف و ضبط کردند.

وی اظهارکرد: پرونده این شخص جهت بررسی بیشتر موضوع و اهداف آن تحویل مرجع قضایی شده است.

سرهنگ عدالت پرور افزود: احتمال سوء استفاده‌های متعدد؛ از سیم کارت‌های متعلق به دیگران توسط افراد سودجو وجود دارد بنابراین تاکید می شود هرگونه خرید و فروش سیم کارت‌های روشن بدون انجام تغییر سند مالکیت غیر قانونی بوده و شهروندان باید نقل و انتقال سیم کارت‌های روشن را در دفاتر خدمات مجاز انجام دهند.

این مقام انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد به دارندگان سیم‌کارت‌ها توصیه کرد حتما در نگهداری سیم‌کارت‌های خود دقت لازم را داشته باشند و سیم‌کارت‌هایی را که نیاز ندارند حتما از طریق اپراتور مربوطه غیرفعال کنند و به هیچ وجه سیم‌کارت تلفن همراه خود را در اختیار دیگر افراد قرار ندهید، زیرا هرگونه استفاده خلاف قانون بوده، عواقب آن بر عهده مالک اصلی سیم‌کارت بوده و وی مقصر شناخته خواهد شد.

سرهنگ عدالت پرور با بیان اینکه همین سیم کارت ساده می تواند به فرصتی برای کلاهبرداری و بروز جرائم مختلف تبدیل شود، ادامه داد: مالکان سیم کارتها می توانند با ارسال کدملی به سامانه ۳۰۰۰۱۵۰ از تعداد سیم کارت هایی که به نام آنها ثبت شده مطلع شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر