کد خبر: 121222
A

مشهد ۶ هزار کارتن‌خواب معتاد دارد

یک عضو شورای شهر مشهد از وجود6 هزارر کارتن خواب معتاد در این شهر خبر داد.

مشهد ۶ هزار کارتن‌خواب معتاد دارد

به گزارش دیده بان ایران، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طبق قانون، 11 دستگاه متولی ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر هستند و وظیفه شهرداری‌ها، اسکان و بعضا تامین وعده غذایی آنهاست؛ مدیریت شهری نقش خود را ایفا کرده ولی سایر دستگاه‌ها کجا هستند؟

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت شورای اسلامی شهر مشهد، هاشم دائمی با بیان اینکه اغلب کارتن‌خواب‌ها، که در فصول سرد سال بیشتر به چشم می‌آیند، معتاد هستند، اظهارکرد: درصد قابل توجهی از این افراد، معتادان متجاهرند که همین آسیبی جدی است و باعث بروز آسیب‌های متعدد دیگر می‌شود.

وی حضور معتادان متجاهر در سطح شهر را موجب ایجاد مسائل و معضلات مختلفی چون ناامنی اجتماعی، افزایش ارتکاب جرائم و زورگیری و ... دانست و گفت: براساس آمارهای ارائه شده، حدود 6 هزار معتاد متجاهر داریم که در فصول سرد سال، تحت عنوان کارتن‌خواب دیده می‌شوند.

دائمی افزود: این آمار و ارقام تصویر زیبایی را پیش روی مدیریت شهری ایجاد نمی‌کند و لذا باید برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر با بیان اینکه چشم‌انداز مشهد در افق 1404، شهری مذهبی، سیاحتی، آرامش‌دهنده، فرح‎‌بخش و با اقتصاد خدماتی و صنایع برتر مبتنی بر فناوری‌های نوین و امنیت مناسب در سطح جهانی است، تصریح کرد: شورای ششم، شعار "مشهدالرضا(ع)، جهان‌شهر برکت و کرامت" را انتخاب کرده که کارتن‌خوابی، کودک‌کار و بسیاری از آسیب‌های دیگر در شان این جهان‌شهر آرمانی نیست.

دائمی گفت: طبق قانون، 11 دستگاه متولی ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر هستند و وظیفه شهرداری‌ها، اسکان و بعضا تامین وعده غذایی آنهاست؛ سایر دستگاه‌ها کجا هستند؟

وی با اشاره به سامانه 137 شهرداری مشهد، افزود: شهروندان با مشاهده کارتن‌خواب‌ در سطح شهر می‌توانند به این سامانه تماس گرفته و مراتب را اعلام نمایند تا در سریعترین زمان ممکن نسبت به هدایت این افراد به گرم‌خانه‌های سطح شهر اقدام شود؛ حرکتی که توام با حفظ عزت و کرامت انسانی افراد انجام می‌شود.

دائمی با بیان اینکه کارتن‌خواب‌ها به محض ورود به گرم‌خانه، پس از تست‌های پزشکی به منظور شناسایی موارد مشکوک به کرونا، استحمام کرده و لباس مناسب و غذای گرم دریافت می‌کنند، گفت: اما سوال اینجاست که این چرخه معیوب تا چه زمانی می‌تواند ادامه یابد؟

وی خاطرنشان کرد: بعضی از معتادان متجاهر زندگی روزانه خود را از طریق جرائم و سرقت و بازیافت غیراصولی می‌گذرانند؛ برنامه دستگاه‌های متولی در بحث تامین شغل این افراد چیست؟

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به تفاهمنامه‌ای که توسط شورای شهر آماده شده و در آن علاوه بر 11 دستگاه متولی، تا 37 دستگاه دیگر هم باید در این خصوص ایفای نقش کنند، گفت: امیدواریم این تفاهمنامه در استانداری به امضاء برسد و تمام دستگاه‌ها نسبت به آسیب‌های اجتماعی احساس مسئولیت کنند.

دائمی افزود: زمانی معضل کارتن‌خوابی و معتادان متجاهر به صورت کامل حل و فصل می‌شود که همه دستگاه‌های متولی به وظایف سازمانی خود به نحو شایسته عمل کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر