کد خبر: 121257
A

چمران: مدیریت شهری قبل می‌خواست در زمینه رفع معضل آلودگی هوا کار کند ولی دولت همراهی نکرد

رئیس شورای شهر تهران گفت: متاسفانه دولت قبل در این مسائل کمکی به شورا و شهرداری نکرد و بودجه‌ای برای این موضوعات مهم اختصاص نداد. مدیریت شهری قبل می‌خواست که در این زمینه کار کند ولی دولت همراهی نداشت، همین موضوع باعث شد تا شرایط امروز شکل بگیرد و آلودگی هوا نفس مردم را تنگ کند.

چمران: مدیریت شهری قبل می‌خواست در زمینه رفع معضل آلودگی هوا کار کند ولی دولت همراهی نکرد

به گزارش دیده بان ایران؛  مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه رفع معضل آلودگی هوا و حمل‌و‌نقل عمومی نیازمند اقدامات بلندمدت و زیربنایی است، گفت: برای حل مشکلات موجود در این ۲ بخش نمی‌توان طرح‌های ضربتی در دست گرفت و سریعا به نتیجه رسید. متاسفانه طی چند سال گذشته کارهای انباشته شده زیادی وجود دارد که یا دنبال نشده یا به‌موقع انجام نشده‌اند. 

وی ادامه داد: ما در حمل‌و‌نقل عمومی کمبودهای جدی داریم. تکمیل خطوط مترو و تامین واگن مترو اتوبوس برای حمل‌و‌نقل عمومی نیاز به زمان و بودجه کلان دارد. در این زمینه باید به این نکته توجه داشت که برای خرید واگن‌های مترو بودجه بسیار زیادی نیاز است. متاسفانه شاهد هستیم که طی 4 سال گذشته ورودی واگن در مترو نداشته‌ایم. 
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برای ورود واگن به چرخه حمل‌و‌نقل عمومی ۲ سال زمان نیاز است، خاطرنشان کرد: نیازسنجی‌های شهر تهران در حوزه حمل‌و‌نقل عمومی باید 2 الی 4 سال پیش انجام می‌شد که اگر این اقدام صورت می‌گرفت هم‌اکنون مشکل کمبود در حوزه حمل‌و‌نقل عمومی نداشتیم. وی ادامه داد: متاسفانه دولت قبل در این مسائل کمکی به شورا و شهرداری نکرد و بودجه‌ای برای این موضوعات مهم اختصاص نداد. مدیریت شهری قبل می‌خواست که در این زمینه کار کند ولی دولت همراهی نداشت، همین موضوع باعث شد تا شرایط امروز شکل بگیرد و آلودگی هوا نفس مردم را تنگ کند. 
چمران با اشاره به اینکه در سال 96 هنگام تحویل مدیریت شهری به مدیران جدید 6 الی 7 هزار دستگاه اتوبوس در شهر تهران ارائه خدمت می‌کردند، بیان داشت: بر اساس آمار هم‌اکنون 2200 دستگاه اتوبوس در شهر تهران فعال هستند و میزان خدمات‌دهی شبکه حمل‌و‌نقل عمومی به مردم کاهش یافته است. در صورتی بخواهیم حداقل‌ها را در نظر بگیریم باید مدیریت شهری گذشته ۲ هزار دستگاه به ظرفیت اتوبوسرانی تهران اضافه می‌کرد، این در حالی است که می‌بینیم این اتفاق رقم نخورده و بشدت شاهد کاهش ظرفیت در این حوزه هستیم.
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: نتیجه کمبود اتوبوس و واگن مترو در شهر استفاده بیشتر مردم از وسایل نقلیه شخصی و در پی آن افزایش آلودگی هوای شهر است. شرایط کرونایی نیز به این موضوع دامن ‌زده و مردم به عدم استفاده یا بهره‌گیری کمتر از شبکه حمل‌و‌نقل عمومی ترغیب می‌شوند که در پی آن ترافیک‌های پیچیده ایجاد شده و منجر به آلودگی هوا می‌شود. متاسفانه شرایط جوی نیز به افزایش آلودگی هوا کمک می‌کند. بنابراین برنامه‌ای را که در این زمینه تدوین شده باید با کمک شهرداری و دولت به نتیجه برسانیم تا از این شرایط بد خارج شویم. 
وی تاکید کرد: ما این را از بدو ورود به شورا و حتی قبل از آن می‌گفتیم که باید در زمینه آلودگی هوا اقدامات جدی را در دستور کار قرار دهیم. در بدو ورود مسائل را طرح کردیم و گفتیم که آلودگی هوا را در پیش داریم. امیدواریم با طرح‌هایی که در دست اجراست بتوانیم تا حد زیادی آلودگی هوا را کنترل و از آسیب به مردم جلوگیری کنیم. / وطن امروز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر