کد خبر: 121292
A

با مرگ «اکبر خرمدین» پرونده او مختومه می شود؟

یکی از قضات پرونده‌های جنایی می‌گوید: اتهامات علی اکبرخرمدین، ۳فقره قتل عمد و جنایات بر میت بود. او به جرم قتل دامادش قصاص و در رابطه با قتل فرزندانش به پرداخت دیه محکوم می‌شد که حالا با مرگ قاتل و براساس ماده ۴۳۵ قانون مجازات اسلامی، درباره مجازات قصاص، قرار موقوفی الاجرای مجازات در پرونده صادر می‌شود.

با مرگ «اکبر خرمدین» پرونده او مختومه می شود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ با مرگ اکبر خرمدین  ۸۱ ساله، مهم‌ترین سؤالی که مطرح شده این است که سرنوشت پرونده سه قتل او چه خواهد شد. یکی از قضات پرونده‌های جنایی می‌گوید: اتهامات علی اکبرخرمدین، ۳فقره قتل عمد و جنایات بر میت بود. او به جرم قتل دامادش قصاص و در رابطه با قتل فرزندانش به پرداخت دیه محکوم می‌شد که حالا با مرگ قاتل و براساس ماده ۴۳۵ قانون مجازات اسلامی، درباره مجازات قصاص، قرار موقوفی الاجرای مجازات در پرونده صادر می‌شود.

یعنی پرونده درباره رسیدگی به اتهام قتل مختومه خواهد شد. وی افزود: اما درباره مجازات دیه، باید گفت که اکبر درصورت درخواست اولیای دم می‌توانست به پرداخت دیه محکوم شود. حال آنکه دختر و پسر دیگر اوکه زنده هستند نسبت به وی رضایت بی‌قید و شرط خود را اعلام کرده بودند. پس تنها اولیای دم فرامرز هستند که می‌توانند با توجه به مرگ قاتل درخواست دیه کنند و در این صورت از اموال قاتل، دیه به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: درباره معاون قاتل که همسرش بوده پرونده در جریان است و پس از تکمیل تحقیقات به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده خواهد شد و با توجه به رضایت اولیای دم در پرونده، برای او به اتهام معاونت در قتل عمدی از ۶‌ماه حبس تا ۵ سال زندان درنظر گرفته خواهد شد./ برترین ها

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر