کد خبر: 121326
A

یک نکته درباره لباس «دهقان فداکار»/ ریزعلی خواجوی کت خودش را آتش زد نه لباسش را

برای چندمین بار طی سال های اخیر برخی از رسانه ها با انتشار عکسی از کتاب سوم دبستان سال جدید خبر از با لباس شدن «دهقان فداکار» داده‌اند و بعد این طور استدلال کرده‌اند که اگر او لباس داشته، پس چه چیزی را آتش زده است؟

یک نکته درباره لباس «دهقان فداکار»/ ریزعلی خواجوی کت خودش را آتش زد نه لباسش را

به گزارش دیده بان ایران؛ برای چندمین بار طی سال های اخیر برخی از رسانه ها با انتشار عکسی از کتاب سوم دبستان سال جدید خبر از با لباس شدن «دهقان فداکار» داده‌اند و بعد این طور استدلال کرده‌اند که اگر او لباس داشته، پس چه چیزی را آتش زده است؟

خبرگزاری مهر در توضیحی که سه سال قبل آنرا منتشر کرده بود درباره این مطلب مدعی شد: اساساً دهقان فداکار کت خودش را در آن شب بارانی آتش می‌زند، پس لباس تنش بوده است. به نظر می‌رسد نقاشی که این بار برای کتب درسی نقاشی کرده است، دهقان فداکار را با لباسی سفید در ذهن ترسیم کرده و همان را کشیده است.

گفتنی است مرحوم اَزبرعلی خواجوی که با نام «ریزعلی خواجوی» شناخته می‌شود نیز در هنگام حیاتش ماجرای شب عجیب آبان ۱۳۴۰ را به همین شیوه تعریف کرده است. او در مصاحبه‌های مختلف خودش گفته بود که برای نجات جان مسافران قطار در برابر سنگ‌هایی که ریل را مسدود کرده بود، مجبور شده کُت خودش را آتش بزند و به سمت قطار حرکت کند؛ و در نهایت با شلیک چند گلوله از تفنگ شکاری، مسئول قطار را توجه خطر پیش‌رو کند.

دهقان فداکار؛ ۱۱ آذر ۱۳۹۶ در سن ۸۶ سالگی فوت کرد اما داستان قهرمانی‌اش تا سال‌های سال باقی خواهد ماند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر