کد خبر: 121351
A

درخواست بسیج از علیر ضا زاکانی؛ ایجاد محله اسلامی در پایتخت

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) امروز 8 انتظار بسیج از مدیریت شهری تهران در دوره علیرضا زاکانی شهردار تهران مطرح کرد که آخرین آن اجرای طرح محله اسلامی بود

درخواست بسیج از علیر ضا زاکانی؛  ایجاد محله اسلامی در پایتخت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) امروز 8 انتظاربسیج از مدیریت جدید شهر تهران  را مطرح کرد که آخرین آن اجرای طرح محله اسلامی بود .

او معتقد بود در آینده تهران را به شهر مهربانی‌ها می‌شناسند که برگرفته از شاخص‌های پیامبر است. روابط مومنانه، مهربانانه و خالصانه را خواهند دید.

 اولین درخواست حسن زاده  از مدیریت شهری  جدید تهران ،کاهش آسیب‌های اجتماعی شهر بود که به گفته او چهره شهر را مکدر کرده است. دومین موضوع توزیع عادلانه خدمات اجتماعی و شهری در تهران است. سومین موضوع ارتقا و تحول شیوه‌های روابط انسانی در تعامل با مردم است.

او ادامه داد : چهارمین موضوع احیا و افرایش اعتماد مردم به مدیریت وحدت بخش مدیریت شهری تهران است. موضوع بعدی تألیف شاخص‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی برای تهران به عنوان شهر الگوی جهان اسلام است. بعلاوه باید در تهران به عنوان پایتخت به این موضوع توجه کرد و ارتقا سطح سرمایه اجتماعی برای رفع آسیب‌های اجتماعی، ازدواج و غیره را تقویت کرد.هفتمین موضوع توجه ویژه به ورزش است و بسیج در این زمینه تجربیات گسترده‌ای دارد هشتمین مورد پیاده سازی جامع طرح محله اسلامی به عنوان یکی از مهمترین طرح‌ها برای بستر سازی رسیدن به جامعه اسلامی دیگر موارد مورد انتظار است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) درباره طرح محله اسلامی گفت: اگر بخواهیم به جامعه اسلامی برسیم باید از واحدهای کوچکی آن را اجرا کنیم و با محوریت مساجد و مردم و برای رسیدن به یک مدیریت مردمی محله محور کارها را انجام دهیم و به نقش آفرینی مردم بپردازیم. با این شبکه گسترده و تجربه انباشته ۴۲ ساله بسیج، ظرفیت‌های شگفت انگیزی در بسیج وجود دارد که به ظهور می‌رسد.

سرتیپ دوم حسن حسن‎ زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) درخصوص ویژگی های شهر اسلامی به اکو ایران توضیح داد که :محله اسلامی برگرفته از تمام آموزه‌های دینی ما است. متاسفانه بعضی از افراد سعی می‌کنند وقتی که ما بحث از اسلامیت، محله اسلامی و جامعه‌ی اسلامی می‌کنیم، ذهن‌ها را معطوف  به  یکسری از مولفه‌ها کنند.

وی ادامه داد : ما در دین‌مان این گونه  یاد گرفتیم که بهترین خانواده و بهترین محله، شادترین خانواده و شادترین محله است. بهترین خانواده و سالم‌ترین خانواده، خانواده‌ی پویا و بانشایط و توام با معنویت و دارای سلامت روح و روان است. شادترین و بانشاط‌ترین محله، محله‌ی اسلامی است. محله‌‌ای که در آن مشکلی نباشد، محله‌ای که در آن محروم نباشد چه محروم به لحاظ فرهنگی و چه محروم به لحاظ بحث‌های معیشتی و چه به لحاظ امورات عمرانی و .... محله‌ای که از همه جهات برای زندگی شهروندان مطلوب باشد، در نگاه اسلامی و انقلابی می‌شود محله‌ی اسلامی.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص ) یادآور شد : بنا داریم ، مدیریت محله‌محور را با مشارکت مردم و با نقش‌آفرینی مردم در محله‌ها شکل دهیم و معتقدیم در تمام محله‌های کوچک با مشارکت مردم  و البته حمایت همه مسوولین شکل گیرد .  

به گفته وی یکی از اتفاقاتی که در محله‌ی اسلامی باید رقم بخورد این است که مردم یاد بگیرند چگونه  از روش صحیح از تمام مسوولان مطالبه گری کنند. شاهد این هستیم که این لکه‌های کوچکی که به آن محله می‌گوییم ، به همدیگر متصل شود و وقتی این نقاط به همدیگر متصل می‌شد، یک سطح بزرگی از شهر تهران به‌عنوان یک جامعه‌ی اسلامی تشکیل می‌دهد که هم رفاه، هم آسایش، هم ارامش در کنار سعادتمندی دنیا و آخرت را توامان با هم داشته باشند و یک محله‌ی سالم و پویا باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر