کد خبر: 121492
A

همه آنهایی که مثل «آرمان» بودند/ از شهلا جاهد تا دل آرا دختر نقاش

امروز آرمان عبدالعالی در زندان رجایی شهر قصاص شد، قاتلی که چند بار حکم اعدامش لغو شد اما صبح امروز در حالیکه گفته میشد اجرای حکم او به تعویق افتاده، اجرا شد.

همه آنهایی که مثل «آرمان» بودند/ از شهلا جاهد تا دل آرا دختر نقاش

به گزارش دیده بان ایران؛ همه قاتلانی که پای چوبه دار می‌روند مانند کبری رحمان پور نیستند که بالاخره خانواده مقتول حاضر به رضایت شوند و او را از زیر تیغ قصاص رها کنند. بسیاری از قاتلان هستند که به سرنوشت آرمان دچار شده و بعد از چند بار رفتن به قرنطینه و پای چوبه دار رفتن، بالاخره حکم قصاص شان اجرا شده و طلوع صبحی دیگر را ندیده اند. قاتلانی که با وجود تلاش افراد مشهور امید به بخشش از سوی خانواده مقتول را داشتند، اما این امید هیچ وقت رنگ حقیقت به خود ندید.

شهلا مشهور‌ترین قاتلی که بالاخره بخشیده نشد

جنجالی‌ترین پرونده جنایی دهه هشتاد در ۱۷ مهر سال ۸۱ رقم خورد. لاله سحر خیزان همسر ناصر محمدخانی به قتل رسیده بود و محشری در میدان کتابی برپا شده بود. ناصر در آلمان اردو بود. وقتی بازگشت فکرش را نمی‌کرد قاتل لاله، همسر صیغه‌ای اش باشد.

شهلا جاهد

با دستگیری شهلا او ابتدا قتل را قبول و جنایت را بازسازی کرد، اما بعد ارتکاب جنایت را منکر شد و گفت به خاطر عشق ناصر قبول کرده است که قتل را گردن بگیرد. او چندباری تا پای چوبه دار رفت و سرانجام وقتی خانواده لاله او را نبخشیدند در روز ۱۰ آذر سال ۸۹ حمکش اجرا شد و برای همیشه پرونده شهلا بسته شد.

دل آرا دختر نقاش هم قصاص شد

دی ماه سال ۸۲ بود که پلیس رشت متوجه شد زن ۶۵ ساله‌ای به نام مهین به قتل رسیده است. با حضور تیم جنایی در محل مشخص شد قتل از سوی یک آشنا انجام شده است. چند روز بعد دل آرا دختر ۱۷ ساله با پدرش به پلیس مراجعه و اعتراف کرد مهین دختر عموی پدرش است و او با ۱۶ ضربه چاقو او را کشته است.

بعد از اعترافات او جو رسانه‌ای در حمایت از دل آرا ایجاد شد و برخی می‌گفتند دوست پسر ۲۴ ساله دل آرا قاتل است و او به خاطر او قتل را گردن گرفته است. دل آرا چند بار پای چوبه رفت و مهلت گرفت، اما آخرین بار ۱۱ اردیبهشت سال ۸۸ حکم قصاصش اجرا شد.

دل آرا

وکیل دل آرا دو سال بعد ادعا کرد دوست پسر او قاتل بوده و به علت فشار جنایت خودکشی کرده و به زندگی اش پایان داده است.

طراح دکوری که قصاص شد

یکی از پرونده‌های جنجالی دهه ۸۰ پرونده ریحانه جباری دختر ۱۹ ساله‌ای است که در تیرماه سال ۸۶ به علت قتل مرتضی سربندی دستگیر شد. دختر ۱۹ ساله به قتل اعتراف کرد، اما بعد قتل را گردن نگرفت و ادعا کرد من طراح دکوراسیون بودم که چندی قبل قتل با آقای سربندی آشنا شدم، او از من دعوت کرد به دفترش در خیابان مطهری بروم، در آنجا او قصد تجاوز به من را داشت من از خودم دفاع کردم.

ریحانه جباری

 

ریحانه جباری بعد از محاکمه و محکوم شدن به قصاص و تائید حکمش در دیوان عالی کشور در انتظار اجرای حکم بود. او چندباری به قرنطینه و پای چوبه رفت که توانست مهلت بگیرد، اما سرانجام پسر مقتول حکم قصاص را در سوم آبان ماه اجرا کرد.

تجمع مردم هم بهنود را نجات نداد

هفدهم مرداد سال ۸۴ بود که درگیری چند پسر جوان در حوالی میدان ونک رخ داد. در جریان این درگیری پسر جوانی با اصابت چاقو جان باخت و قاتلش کسی نبود جز بهنود، نوجوانی که دستگیر شد و بعد به قتل اعتراف کرد و گفت درگیری بین چند دوست بوده و قصد قتل نداشته است.

بهنود

بهنود ۶ ماه بعد محاکمه و به قصاص محکوم شد. او هم با اینکه همه اعتقاد داشتند رها می‌شود چندبار تا آستانه اعدام رفت، در نهایت خانواده مقتول اعلام کردند می‌خواهند او را ببخشند. همه چیز برای اجرای حکم فراهم شد و ده‌ها نفر پشت دیوار زندان منتظر بخشش بهنود بودند، اما یکباره خانواده مقتول طناب را گردن پسر جوان انداختند و حکم او اجرا شد. بعد از اجرای حکم خانواده مقتول اظهارات وکیل بهنود را یکی از علل اجرای حکم اعلام کردند.

منبع: جامعه24

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر