کد خبر: 121726
A

جزئیات دستور رهبری درباره تجدید نظر در حکم سیف و عراقچی/ نامه درخواست بازنگری در حکم را چه کسی نوشت؟

رهبر انقلاب در پاسخ به داود دانش جعفری توصیه برای تجدید نظر و بررسی پرونده قضایی روسای سابق بانک مرکزی کرده اند:مبادا حکم جائرانه ای برای این افراد (رئیس اسبق بانک مرکزی و معاونانش) صادر شود و دقت کنید که اجرای جائرانه هم اتفاق نیفتد.

جزئیات دستور رهبری درباره تجدید نظر در حکم سیف و  عراقچی/ نامه درخواست بازنگری در حکم را چه کسی نوشت؟

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛رهبر انقلاب  توصیه هایی به رئیس دستگاه قضا درباره مراقبت از عدم صدور حکم جائرانه علیه مدیران بانک مرکزی در دولت گذشته  داشته است.

آن گونه که اکو ایران کسب اطلاع کرده داود دانش جعفری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه به رهبر انقلاب نکاتی را در خصوص حکم صادره برای ولی اله سیف رئیس کل پیشین بانک مرکزی، احمد عراقچی و فرشاد حیدری معاونان او نوشته است.

ظاهرا او در این نامه با اشاره به اینکه در سال های پس از انقلاب اسلامی به دلایل مختلف نظام ارزی کشور دچار التهاب شده نوشته است در تمامی این سال هادستگاه های مسئول مداخلاتی در بازار داشته اند. به نوشته این اقتصاددان در سال ۹۶ نیز پس از دشمنی های دولت جدید امریکا بانک مرکزی با دستور مقامات بالاتر و تحت نظارت نهاد های امنیتی در بازار مداخله کرده و سو جریانی در کار نبوده است.

او در نامه خود از رهبری تقاضا کرده با توجه به روال بودن این سیاست در سنوات گذشته، مستندات و سوابق کار ،دستور تجدید نظر نسبت به این حکم و ارجاع ان به یک دادگاه صالح را صادر فرمایند.  رهبر انقلاب نیز در هامش نامه ارسالی از سوی دانش جعفری به ایشان خطاب به اقای اژه ای رئیس قوه قضائیه تاکید کرده اند که مبادا حکم جائرانه ای برای این افراد صادر شود و دقت کنید که اجرای جائرانه هم اتفاق نیفتد.

ولی اله سیف به خاطر مسائل ارزی در سال انتهای سال ۹۶ و مداخله در بازار فردایی به ده سال حبس محکوم شده، احمد عراقچی و فرشاد حیدری معاونان اونیز  هر کدام به هشت و دو سال زندان محکوم شده اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر