کد خبر: 121743
A

چرا ابراهیم رئیسی وزیر آموزش‌وپرورش را به ریاست سازمان حج منصوب کرد؟!

محمد مهاجری فعال رسانه ای اصول گرا نوشت: یک خبرگزاری نزدیک به دولت، با رزومه‌نویسی برای یک چهره که همه عمر کاری‌اش را در وزارت آموزش‌وپرورش و زیارت گذرانده، او را کاندیدای تصدی سازمان حج و زیارت کرده است. به نوشته این خبرگزاری، سیدمحمد طباطبایی‌یزدی، دارای تحصیلات حوزوی و دکترای روان‌شناسی تربیتی، معاون وزیر آموزش‌وپرورش و معاون سازمان استعدادهای درخشان و رئیس آموزش‌وپرورش برخی مناطق تهران و حومه بوده و مدتی نیز مدیریت مجتمع آموزشی ایرانیان مقیم کویت را برعهده داشته است.

چرا ابراهیم رئیسی وزیر آموزش‌وپرورش را به ریاست سازمان حج منصوب کرد؟!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد مهاجری فعال رسانه ای اصول گرا نوشت: یک خبرگزاری نزدیک به دولت، با رزومه‌نویسی برای یک چهره که همه عمر کاری‌اش را در وزارت آموزش‌وپرورش و زیارت گذرانده، او را کاندیدای تصدی سازمان حج و زیارت کرده است.

به نوشته این خبرگزاری، سیدمحمد طباطبایی‌یزدی، دارای تحصیلات حوزوی و دکترای روان‌شناسی تربیتی، معاون وزیر آموزش‌وپرورش و معاون سازمان استعدادهای درخشان و رئیس آموزش‌وپرورش برخی مناطق تهران و حومه بوده و مدتی نیز مدیریت مجتمع آموزشی ایرانیان مقیم کویت را برعهده داشته است.

با این رزومه، شگفت‌آور است که رئیس‌جمهور برای انتخاب کاندیدای وزارت آموزش‌وپرورش دربه‌در دنبال فرد شایسته می‌گشت! و حالا این آقای مستعد وزارت آموزش‌وپرورش قرار است رئیس سازمان حج شود!
خبرگزاری یادشده البته برای آنکه سابقه آقای طباطبائی را به موضوع حج و زیارت ربط بدهد، نوشته است او یازده بار حج تمتع و سیزده بار سفر عمره و یازده سفر هم به عتبات داشته است.

به‌نظر می‌آید در دولت سیزدهم همین مقدار تجربه برای ریاست سازمان حج و زیارت کافی باشد، اما مسئله این نیست. مسئله آن است که برخی محافل سیاسی و خبری همزمان با تلاش برای روی‌کار آمدن فرد نزدیک به خط سیاسی خود، قصد تخریب رئیس فعلی سازمان حج و زیارت را دارند و به‌همین‌دلیل خبر جعل می‌کنند که او برای ماندگاری در سمت خود تلاش می‌کند.

علیرضا رشیدیان در دوره نخست حسن روحانی استاندار خراسان رضوی بود و سپس بازنشسته شد. انتصاب مجدد وی به ریاست سازمان حج و زیارت، مستلزم اذن رهبر معظم انقلاب بود که چنین اجازه‌ای از طرف ایشان صادر شد.

در طول دوره دو سال تصدی ریاست رشیدیان در سازمان حج (که عمده آن مصادف با کرونا بود) تلاش‌هایی برای احیای مراسم حج و نیز سفر به عتباب صورت گرفت که کارنامه موفقی از او را به نمایش گذارد. علاوه بر آن تغییرات ساختاری در سازمان حج و زیارت نیز از اقدامات قابل‌توجه او است.

جالب اینکه دولت سیزدهم به توانایی رشیدیان اشراف دارد  نقصی در او نمی یابد جز اینکه در  فلان تیم سیاسی نیست!

اگر  حسن مدیریت او محل مناقشه نیست چرا اصرار به کنار گذاشتنش دارند ؟

 مگر  شایسته سالاری از ادعاهای دولت جدید نیست؟ و مگر نگفتند  مدیران کاربلد و موفق و پاک دست را حفظ و حمایت خواهند کرد؟این معنای حمایت و تشویق مدیران موفق است ؟!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر