کد خبر: 122128
A

رئیس پلیس پیشگیری تهران به مردم توصیه کرد در برابر «کیف قاپ ها» اصلاً مقاومت نکنند/ سرهنگ موقوفه‌ای: سن سارقان به زیر ۱۸ سال رسیده است

نیروی انتظامی می‌گوید: متاسفانه برخی از سارقان سنشان از ۱۸ سال کاهش یافته و این افراد اقدام به سرقت‌هایی در سطح شهر می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران به مردم توصیه کرد در برابر «کیف قاپ ها» اصلاً مقاومت نکنند/ سرهنگ موقوفه‌ای: سن سارقان به زیر ۱۸ سال رسیده است

به گزارش دیده بان ایران؛ سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: در بحث افزایش آمار کیف قاپی در تهران و در هشت ماهه نخست امسال دو درصد افزایش سرقت و در بحث کشف جرم در این زمینه هفت درصد افزایش کشفیات داشتیم.

وی افزود: در سال قبل با توجه به شیوع و گسترش بیماری کووید ۱۹ خیلی از اماکن در سطح شهر تعطیل بود و در بحث کاهش کیف قاپی نیز این موضوع تاثیرگذار بود.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: انگیزه مجرمان و فضای مناسب برای وقوع جرم عوامل بسیار مهمی است که در بحث انگیزه مجرم موضوع به سازمان‌های کلان کشوری باز می‌گردد و این موضوع به شهروندان ارتباطی ندارد.

وی افزود: در بحث از بین بردن فضای مناسب برای وقوع جرم موضوع به خود شهروندان برمی گردد شهروندان فضا را برای سارق ایجاد نکنند تا او بخواهد اقدام به کیف قاپی کند.

کاهش سن سارقان به زیر ۱۸ سال

سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه در حال حاضر وقوع موبایل قاپی بیشتر از کیف قاپی است، گفت: کیف قاب‌ها معمولاً در اطراف بانک ها، بازارها، دفاتر رسمی و نقاط کور در سطح معابر مشغول پرسه زنی هستند، لذا باید دقت کنیم تا به سادگی گرفتار قاب زن‌ها نشویم.

وی افزود: با توجه به بحث اقتصادی و بالا بودن قیمت تلفن‌های همراه روز به روز تلفن‌های مدل بالا به بازار می‌آیند و این موضوع عاملی برای وقوع سرقت توسط سارقان است.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری تهران سن برخی از سارقان موبایل قاب از ۱۸ سال به پایین آمده است.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به کمک سرباز وظیفه‌ای که به یک خانم که مورد سرقت توسط سارق کیف قاپ در خیابانی واقع در پایتخت قرار گرفته بود، گفت: از آن سرباز شجاع تقدیر و تشکر می‌کنم درود بر غیرت و شرف این سرباز عزیز.

وی افزود: رفتار این سرباز عزیز انسان دوستانه و معقول بوده است و در شرایط مشابه ممکن است که هر شهروند مسئولیت پذیر دیگری نیز این اقدام سرباز را علیه سارق انجام دهد.

شهروندان در زمان سرقت مقاومت نکنند

رئیس پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه باید حواسمان باشد تا در دفاع از خود و دیگران نباید از چهارچوب قانون خارج شویم، گفت: نباید اقدامی خشن‌تر و خطرناک‌تر علیه اقدامی که سارق در هنگام سرقت انجام داده، انجام دهیم و به او آسیب برسانیم تا در در ادامه به دردسر نیفتیم.

سرهنگ موقوفه‌ای تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که اگر دچار کیف قاپی شدند به هیچ عنوان مقاومت نکنند، چرا که امکان دارد مورد حمله شدید سارق قرار بگیرند؛ لذا برای ما حفظ جان از مال شهروندان مهمتر است.

منبع: yjc

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر