کد خبر: 122138
A

تصویب طرح افزایش حقوق کارکنان قضایی در کمیسیون قضایی مجلس

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از تصویب طرح تسری فوق العاده خاص (افزایش حقوق کارکنان قوه قضائیه) در این کمیسیون خبر داد.

تصویب طرح افزایش حقوق کارکنان قضایی در کمیسیون قضایی مجلس

به گزارش دیده بان ایران؛ موسی غضنفرآبادی اظهارداشت: طرح «افزایش حقوق کارکنان قوه قضائیه» پس از بررسی در کمیسیون قضایی مجلس به تصویب رسید و در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.
وی افزود: با نهایی شدن طرح تسری فوق‌العاده خاص، وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان زندان‌ها، دادگستری‌ها و سازمان نظام پزشکی و کارکنان قوه قضاییه ازجمله قضات ساماندهی می‌شود.
غضنفرآبادی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ایرادات شورای نگهبان به مصوبه استخدام کارکنان شورا‌های حل اختلاف تصریح کرد: شورای نگهبان به مصوبه مجلس در زمینه استخدام و ساماندهی کارکنان شورا‌های حل اختلاف ایرادات و ابهاماتی در قالب اصل ۷۵ قانون اساسی گرفته است و از سوی دیگر دولت در این زمینه باید موافقت خود را اعلام کند.
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: ما از طریق مجلس وکمیسیون مرتبط در نشست‌هایی با قوه قضاییه اصلاحاتی را مجددا در این مصوبه انجام داده ایم، اما همچنان از لحاظ حقوق و استخدام کارکنان این بخش بلاتکلیف هستند چرا که به تصویب نهایی شورای نگهبان نرسیده و دولت موافقت خود را اعلام نکرده است.
وی افزود: با توجه به بررسی بودجه ۱۴۰۱ در مجلس در ماه‌های پایانی سال دور از ذهن است که این موضوع در دستور کار صحن قرار گیرد./ صداوسیما

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر