کد خبر: 122234
A

مسعود مردانی: ما امروز در معرض وارینت های جدید کرونا هستیم/ در آفریقای جنوبی کسانی که واکسن نزده اند بیشتر گرفتار شده اند

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره سویه جدید اومیکرون گفت: تا اینجا آنطور که نشان داده عمدتا بچه های کم سن و سال را با بیماری خفیف گرفتار می کند. خوشبختانه اعلام شده نیاز به ساخت واکسن جدیدی نیست و واکسن های معمول پوشش می دهد. چون در آفریقای جنوبی کسانی که واکسن نزده اند بیشتر گرفتار شده اند و تا فرصتی هست مردم ما که واکسن نزده اند باید بروند و واکسن بزنند.

مسعود مردانی: ما امروز در معرض وارینت های جدید کرونا هستیم/ در آفریقای جنوبی کسانی که واکسن نزده اند بیشتر گرفتار شده اند

به گزارش دیده بان ایران؛ مسعود مردانی در پاسخ به این سوال که در مورد سویه جدید کرونا چه اطلاعات جدیدی وجود دارد؟اظهار داشت: اطلاعات جدید در دنیا این است که این سویه جدید به سرعت در آفریقای جنوبی اپیدمیک شده است و ۷۵% از گونه های موجود در آفریقای جنوبی از نوع اومیکرون هستند و به سرعت در حال انتقال به کشور های دیگر است. تا دیروز سی کشور دنیا مواردی از ابتلا به این سویه جدید را گزارش کردند. در آمریکا و هلند و کانادا و اسرائیل نیز گزارش هایی از ابتلا به این بیماری وجود دارد.

وی در خصوص اینکه احتمال شیوع اومیکرون در ایران نیز چقدر وجود دارد؟ تصریح کرد: در هر جای دنیا امکان شیوع وجود دارد ولی شاید با روش های معمولی تشخیص داده نشود اما وسایلی برای تشخیص دقیق وجود دارد. تا اینجا آنطور که نشان داده عمدتا بچه های کم سن و سال را با بیماری خفیف گرفتار می کند. خوشبختانه اعلام شده نیاز به ساخت واکسن جدیدی نیست و واکسن های معمول پوشش می دهد. چون در آفریقای جنوبی کسانی که واکسن نزده اند بیشتر گرفتار شده اند و تا فرصتی هست مردم ما که واکسن نزده اند باید بروند و واکسن بزنند.

دکتر مردانی درباره اینکه آیا علائم خاصی وجود دارد؟گفت: نشانه بالینی خاصی وجود ندارد و نمی توان گفت این بیماری اومیکرون است. هر نشانه ای که فکر می کردیم کرونا است امروز نشان دهنده او میکرون است.

وی در خصوص اینکه بنا به گزارش وزارت بهداشت ۵۰% از مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند. آیا احتمال ایجاد اپیدمی جدید وجود دارد؟ بیان داشت: نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ درصد از مردم کشور ما واکسینه شده اند در نتیجه واکسینه شدن مردم نکته ای بسیار مثبت است و اگر تعداد معدودی که واکسینه نشده اند تزریق داشته باشند ما به ایمنی جمعی می رسیم که باز موجب می شود خیال ما راحتتر باشد ولی اصحاب رسانه باید مردم را به رعایت پروتکل ها تشویق کنند چون ما امروز در معرض وارینت های جدید بیماری کرونا هستیم نباید دردسری به دردسر های ما اضافه شود.

دکتر مردانی درباره اینکه روند کنترل کرونا در کشور چگونه است؟افزود: الحمدالله خوب است و امروز تهران آبی شد و نشانه خوبی است و آمار ها وضعیت خوبی دارند./ شفقنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر