کد خبر: 122434
A

هم رده شدن درجه های کادر پلیس با نیروهای ارتش و سپاه/ سازمان اطلاعات نیروی انتظامی با ادغام معاونت اطلاعات و پلیس امنیت تشکیل می شود+جزییات

جزییات تغییرات ساختاری در "ستاد"و "صف" نیروی انتظامی بعد از تبدیل شدن این نیرو به «فرماندهی کل» را در این گزارش بخوانید

هم رده شدن درجه های کادر پلیس با  نیروهای ارتش و سپاه/ سازمان اطلاعات نیروی انتظامی با ادغام معاونت اطلاعات و  پلیس امنیت تشکیل می شود+جزییات

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سردار سرلشکر پاسدار "محمد باقری" در مراسم رونمایی طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، این طرح را مبدا تحول و نقطه عطفی برای امنیت بیشتر و خدمت به مردم دانست و اظهار داشت: طرح جامع ساختار فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران طی سالیان طولانی توسط ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد انتظامی، در خصوص دستاوردها و مولفه های تحولی، پیامدها و بازخوردهای آن مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت که در نهایت این طرح جامع تدوین و تقدیم فرماندهی معظم کل قوا "مدظله العالی" به منظور تصویب قرار گرفت که معظم له با طرح تحولی و ارتقاء ناجا موافقت نمودند.

وی با بیان اینکه ماموریت انتظامی کشور متنوع، سنگین و چندجانبه است خاطر نشان کرد: انتظارات از انتظامی کل کشور فوق العاده بالاست و انتظامی کل کشور در مقایسه با سایر نیروهای مسلح دارای گستردگی مفهومی، موضوعی، مصداقی و جغرافیایی است و در تمام شئون زندگی مردم نقش و حضور دارد و این نقش، حضور و مسئولیت ملموس است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: بایستی با اجرای این طرح جامع شاهد تحول، پویایی، ورزیدگی، چابکی، شادابی و خدمتگزاری بیشتر به مردم و انسجام، هماهنگی با سایر ارکان نیروهای مسلح و بخش های گوناگون مدیریتی کشور باشیم.

سرلشکر پاسدار باقری ادامه داد: خوشبختانه این ظرفیت هم در فرماندهی انتظامی کل کشور و یکایک مدیران و کارکنان خدوم و توانمند انتظامی وجود دارد و قطعا شاهد جهش خواهیم بود.

وی با اشاره به سخنان سردار "اشتری" مبنی بر اینکه با تصویب طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، حجت و نعمت بر ما تمام شده است ، مطرح کرد: با این طرح جامع و توسعه زیرساخت ها شاهد رشد کیفی و کمی در انتظامی کل کشور خواهیم بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر حمایت های همه جانبه از انتظامی کل کشور تصریح کرد: حمایت و پشتیبانی از انتظامی وظیفه همه ما در ستاد کل و سایر سازمان های نیروهای مسلح است تا درخت تنومند انتظامی که یک بار دیگر به روز شده است را در مسیر رشد و تعالی روزافزون قرار دهیم و از میوه و ثمرات ارزشمند آن به نفع کشور بهره ببریم.

 

برخی رسانه ها دو روز پیش گزارش داده بود که این طرح سه‌هفته پیش به تایید آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده کل قوا، رسیده.  اما با تغییر ساختار ناجا و تبدیل آن به فرماندهی کل، چه اتفاقی می‌افتد؟ کمال عالی نسب در این باره نوشته است«تا پیش از این، نیروی انتظامی، یا همان ناجا، یک نیروی انتظام‌بخش تعریف می‌شد و جایگاه سازمانی پایین‌تری نسبت به ارتش و سپاه داشت و با تبدیل آن به فرماندهی کل، هم‌رده ارتش و سپاه پاسداران قرار می‌گیرد، یعنی فرمانده نیروی انتظامی که حالا فرمانده‌کل نیروی انتظامی خوانده می‌‌شود، هم‌رده فرماندهان‌کل ارتش و سپاه است.

حالا فرمانده‌کل نیروی انتظامی که تا پیش از این  معادل و هم رده وزیران دولت بود، اکنون هم‌رده معاون اول رئیس‌جمهور است.

 بنابر این طرح ساختاری، در درون نیروی انتظامی هم تغییراتی روی می‌دهد؛ معاونت اطلاعات ناجا به سازمان اطلاعات نیروی انتظامی ارتقا پیدا می‌کند و بخشی از پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فعلی ناجا به آن سازمان منتقل می‌شود.

دانشگاه علوم انتظامی امیـن به دو دانشگاه جــامع تحصیلات تکمیلی و دانشگاه تـربیت افسری و تربیت پلیس بدل می‌شود و یک معاونت علوم، تحقیقات و فناوری به ساختار نیروی انتظامی افزوده می‌شود.

معاونت اجتماعی فعلی ناجا هم به معاونت فرهنگی و اجتماعی بدل و گسترده‌تر می‌شود. در ساختار جدید، و دفتر همکاری‌های مردمی و پلیس افتخاری ایجاد می شود.

همچنین در این طرح محل سازمانی فرماندهی انتظامی استان البرز و غرب تهران تغییراتی دارند و ارتقاء داده می‌شوند و البته گویا قرار است درجه‌های کادر ناجا هم‌رده با درجه‌های سپاه و ارتش ارتقا داده شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر