کد خبر: 122509
A

معاون بهزیستی: قانون تشویق به فرزند آوری مجلس باعث افزایش معلولان می شود / نماینده مجلس: سیاه نمایی ست، با این نوع مسئولان برخورد می کنیم

زهره سادات لاجوردی در واکنش به اظهارات معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور مبنی بر اینکه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باعث افزایش معلولان می‌شود، اظهار کرد: برخی از افراد با برداشت‌های غلط و اشتباهی که از برخی مواد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دارند به نوعی سیاه‌نمایی کرده و اطلاعات غلط منعکس می‌کنند. وی افزود: مجلس قطعا با مسئولانی که اخبار غلطی درباره قانون جوانی جمعیت انتشار می‌دهند، برخورد می‌کند.

معاون بهزیستی: قانون تشویق به فرزند آوری مجلس باعث افزایش معلولان می شود / نماینده مجلس: سیاه نمایی ست، با این نوع مسئولان برخورد می کنیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ زهره سادات لاجوردی در واکنش به اظهارات معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور مبنی بر اینکه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باعث افزایش معلولان می‌شود، اظهار کرد: برخی از افراد با برداشت‌های غلط و اشتباهی که از برخی مواد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دارند به نوعی سیاه‌نمایی کرده و اطلاعات غلط منعکس می‌کنند؛ وقتی فردی مسئولیتی دارد و چنین نوعی سیاه‌نمایی می‌کند باید با آن برخورد شود.

وی افزود: قانون جوانی جمعیت به هیچ وجه موجب افزایش تعداد معلولان نمی‌شود بلکه این قانون آزمایشات غربالگری را استانداردسازی کرده است که با توجه به درخواست مادر و تجویز پزشک، این آزمایشات انجام می‌شود؛ در این قانون جلوی سقط قانونی گرفته نشده است و اگر جان مادر در خطر باشد، امکان سقط وجود دارد که در بند ب ماده 6 هم آمده است.

این عضو کمیسیون ویژه جوانی جمعیت اضافه کرد: در هیچ کشوری هم اینطور نیست که تمام مادران باردار غربالگری را انجام دهند اما در کشور ما اکثر پزشکان برای بیشتر مادران آزمایشات غربالگری را تجویز می‌کنند.

لاجوردی بیان کرد: آزمایشات غربالگری برای تشخیص سندروم داون بوده است و تشخیص معلولیت‌های دیگر ارتباطی به آزمایشات غربالگری نداشته است؛ وقتی افراد اخبار و اطلاعات غلط را درباره قانون جوانی جمعیت نشر می‌دهند باید این سؤال را از آن‌ها پرسید وقتی ما در شیب تند و در واقع سقوط جمعیت هستیم چرا هیچکس حرفی نمی‌زند؟ با توجه به شرایطی که در حال حاضر داریم، برخی متاسفانه درصدد این هستند که علیه قانون جوانی جمعیت اظهارنظر کنند.

این عضو کمیسیون ویژه جوانی جمعیت با اشاره به اینکه عده‌ای با تصویب این قانون احساس خطر کردند، ادامه داد: کشورهای اروپایی چندین سال است که مشوق‌هایی را لحاظ کردند که جمعیت‌شان افزایش پیدا کند چراکه جمعیت یکی از مولفه‌های قدرت هر کشوری محسوب می‌شود در کشور ما نیز اگر کار موثری انجام نشود، در سیاهچاله‌ای قرار می‌گیریم که اگر بخواهیم هم دیگر نمی‌توانیم اقدام موثری به عمل آوریم! در واقع انتقاداتی که در خصوص قانون جوانی جمعیت صورت می‌گیرد، عقلانی نیست و نشان دهنده این است که یا اطلاعات افراد اشتباه است و یا قصد و نیت سویی دارد.

وی درباره برخورد مجلس با مسئولانی که علیه قانون جوانی جمعیت اظهار نظرهای دروغ می‌کنند، خاطرنشان کرد: مجلس قطعا با مسئولانی که اخبار غلطی را درباره قانون جوانی جمعیت انتشار می‌دهند، برخورد می‌کند چرا که یک مقام مسئول باید در قبال صحبت‌های خود پاسخگو باشد؛ قانون جوانی جمعیت توسط شورای نگهبان تایید شده و توسط رئیس جمهور نیز ابلاغ و آماده اجرا شده است به همین دلیل مسئولان دولتی نباید طوری صحبت کنند که در اجرای قانون سنگ‌اندازی شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر