کد خبر: 123039
A

دولت سیزدهم نمی‌خواست لایحه رتبه‌بندی معلمان اجرایی شود

لایحه موسوم به رتبه‌بندی معلمان بلاخره توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد تا دولت سیزدهم مجری اجرای این لایحه ده ساله شود. با این وجود برخی کارشناسان معتقدند دولت ابراهیم رئیسی قصد اجرایی شدن لایحه را نداشت و می‌خواست در آن تغییراتی ایجاد کند.

دولت سیزدهم نمی‌خواست لایحه رتبه‌بندی معلمان اجرایی شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ لایحه موسوم به رتبه‌بندی معلمان بلاخره توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد تا دولت سیزدهم مجری اجرای این لایحه ده ساله شود. با این وجود برخی کارشناسان معتقدند دولت ابراهیم رئیسی قصد اجرایی شدن لایحه را نداشت و می‌خواست در آن تغییراتی ایجاد کند.

محمدرضا نیک‌نژاد، معلم و کارشناس آموزش به خبرآنلاین گفت: «معلم‌ها از پتانسیل‌های مختلف مانند فضای مجازی، رسانه‌ها و حضور میدانی استفاده کردند تا این‌که بلاخره توانستند این لایحه را به تصویب مجلس برسانند لایحه‌ای که اگرچه تماما مدنظر معلم‌ها نیست اما آن چیزی هم که دولت می‌خواست نشد چراکه دولت فعلی و سازمان برنامه و بودجه در اولین اقدامی که برای لایحه رتبه‌بندی انجام دادند این بود که می‌خواستند لایحه را پس بگیرند تا تغییراتی در آن اعمال کنند، این لایحه از طرف دولت جدید، دست کم از طرف سازمان برنامه و بودجه نمی‌خواست اجرا شود، اما به هر صورت همراهی‌هایی در مجلس  شکل گرفت و نهایتاً به مرحله اجرایی شدن رسید، از طرفی معلم‌ها واقعا تلاش کردند و از نهاد صنفی خودشان حمایت کردند تا این لایحه تصویب شود. چیزی که الان مصوب شده به‌دلیل حضور درخشان معلم‌ها پای کار بود.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر