کد خبر: 123411
A

شهرهای بین تهران و اهواز در سفر زمینی

از نظر جغرافیایی، تهران در شمال کشور و اهواز در جنوب کشور قرار دارد. پس در صورتی که قصد سفر زمینی از تهران به اهواز را دارید، از اکثر شهرهایی که در محور شمالی - جنوبی کشور قرار دارند، عبور خواهید کرد.

شهرهای بین تهران و اهواز در سفر زمینی

دیده بان ایران- از نظر جغرافیایی، تهران در شمال کشور و اهواز در جنوب کشور قرار دارد. پس در صورتی که قصد سفر زمینی از تهران به اهواز را دارید، از اکثر شهرهایی که در محور شمالی - جنوبی کشور قرار دارند، عبور خواهید کرد.

برخی افراد به همین منظور اقدام به خرید بلیط تهران اهواز زمینی می‌کنند تا از شهرهای مختلف نیز بتوانند دیدن کنند. آیا می‌دانید در صورتی که بخواهید به‌صورت زمینی از تهران به اهواز سفر کنید، از کدام شهرها در بین راه می‌توانید دیدن کنید؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ سؤال خود را بیابید.

مسیرهای متفاوت تهران به اهواز

جالب است بدانید برای دسترسی از تهران به اهواز می‌توانید سه مسیر مختلف را انتخاب کنید. هر مسیر از جاده‌ای متفاوت عبور می‌کند و در نتیجه از شهرهای متفاوتی دیدن خواهید کرد. در ادامه هرکدام از این مسیرها را به تفکیک به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

مسیر اول تهران به اهواز

این مسیر را می‌توان مسیر پیشنهادی تهران به اهواز از نظر مسافت و کیفیت جاده دانست. این مسیر از سمت بزرگراه خلیج‌فارس تهران آغاز می‌شود. در ابتدا تهران را به‌سمت قم ترک می‌کنید. در قم می‌توانید بعد از زیارت، مسیرتان را به‌سمت اراک ادامه خواهید داد. بعد از چند ساعت به شهر اراک خواهید رسید.

البته می‌توانید از کمربندی اراک عبور کنید؛ اما بهتر است سری به این شهر زیبا و بخش تاکستان اراک بزنید. کمی سوغاتی خوشمزه از اراک تهیه کنید و دوباره به دل جاده بزنید.

در طول مسیر از نزدیکی بروجرد نیز عبور خواهید کرد. البته می‌توانید از کنارش رد شوید و به مسیرتان ادامه دهید؛ اما اگر به‌دنبال ماجراجویی بیشتر و بازدید از جاهای دیدنی مختلف هستید، مسیرتان را کج کنید و سری به بروجرد بزنید. در این شهر جاهای دیدنی مختلفی وجود دارند که می‌توانید از تماشای آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

2

سپس همین‌طور مسیرتان را ادامه دهید تا به استان لرستان برسید. شما می‌توانید از کمربندی خرم‌آباد عبور کنید؛ اما مگر می‌شود از قلعه فلک‌الفلاک و سایر جاهای دیدنی تاریخی خرم‌آباد گذشت؟ پس در طول مسیر می‌توانید سری هم به شهر زیبای خرم‌آباد بزنید. در این مسیر بسیاری از افراد اقدام به خرید بلیط تهران اهواز به‌صورت مستقیم نمی‌کنند. یعنی ابتدا خودشان را به لرستان می‌رسانند، مدتی را در آن اقامت می‌کنند و نهایتاً راهی اهواز می‌شوند.

توقف بعدی شما در شهر دزفول و اندیمشک خواهد بود. البته اگر بخواهید وارد شهر دزفول شوید، باید به جای مسیر کمربندی، خودتان را به مسیر محلی برسانید. برخی مسافران ترجیح می‌دهند تا حداقل یک شب را در دزفول و اندیمشک سپری کنند و روز بعد عازم شوش شوند.

شوش جزو قدیمی‌ترین شهرهای ایران به حساب می‌آید و می‌توان گفت آخرین ایستگاه پیش از رسیدن به اهواز است. پس بهتر است از موقعیت استفاده کنید و سری به جاهای دیدنی تاریخی این شهر نیز بزنید. در نهایت از سمت شمال‌غربی وارد اهواز خواهید شد.

مسیر دوم تهران به اهواز

مسیر دوم تهران به اهواز تا قم با مسیر اول یکسان است؛ اما از قم به جای آنکه به‌سمت اراک حرکت کنید، باید مسیرتان را به‌سمت کاشان ادامه دهید. کاشان جزو زیباترین شهرهای استان اصفهان است. اصلاً مگر می‌شود از کاشان عبور کرد و به‌دنبال خرید گلاب قمصر نبود؟ در سفر به اهواز می‌توانید سری به کاشان، حمام فین، قمصر و نیاسر نیز بزنید و سوغاتی بسیار عالی برای خود و دوستانتان تهیه کنید.

سپس مسیر را به‌سمت اصفهان ادامه دهید. بازدید از اصفهان خودش نیاز سفری مستقل دارد؛ اما بد نیست تا در طول سفرتان سری به اصفهان بزنید و از چندتا از جاهای دیدنی مهم اصفهان دیدن کنید. البته بد نیست یک یا دو شب در طول سفر در اصفهان اقامت کنید تا سفرتان به سفری خاطره‌انگیز تبدیل شود.

3

پس از اصفهان، از نجف‌آباد و زرین‌شهر عبور خواهید کرد. حتی می‌توانید کمی مسیرتان را دور کنید تا سری به شهرکرد نیز بزنید. در طول مسیر از پارک ملی تنگه صیاد عبور خواهید کرد. سپس به بروجن می‌رسید. بروجن نیز جاذبه‌هایی برای چند ساعت گشت‌وگذار دارد.

سپس مسیر را به‌سمت لردگان ادامه می‌دهید. لردگان نیز جاذبه‌های دیدنی منحصر‌به‌فردی دارد. پس از آن به ایذه خواهید رسید. ایذه را می‌توان آخرین ایستگاه پیش از اهواز دانست. در نهایت از سمت شمال‌شرق وارد شهر اهواز خواهید شد.

مسیر سوم تهران به اهواز

مسیر سوم تهران به اهواز دیگر از شهر قم عبور نمی‌کند. اگر از ترمینال غرب اقدام به خرید بلیط تهران اهواز کنید، احتمال دارد که از این مسیر عبور کند. این مسیر از تهران به‌سمت ساوه آغاز می‌شود. ساوه هم که می‌شناسید، شهر انارهای خوشمزه و قرمز است. پس از ساوه مستقیم به شهر همدان خواهید رسید.

در اینجا می‌توانید توقف کنید و سری به غار علی‌صدر بزنید. پس از آن راهی ملایر و نهایتاً بروجرد خواهید شد. از بروجرد به بعد، مسیر با مسیر اول یکسان خواهد بود. در ادامه مسیر به استان لرستان خواهید رسید. استان لرستان و جاهای دیدنی آن را نمی‌توان از دست داد. پس بهتر است مدتی را در خرم‌آباد اقامت کنید و سپس راهی دزفول شوید.

پس از دزفول اگر به‌دنبال ماجراجویی بیشتر هستید، می‌توانید خودتان را به شوشتر و سازه‌های آبی آن برسانید. پس از آن عازم شهر تاریخی شوش شوید و نهایتاً سفرتان را به اهواز تمام کنید.

به‌صورت کلی باید گفت که سفر زمینی تهران به اهواز می‌توان به خاطره‌انگیزترین سفرتان تبدیل شود. در این سفر طولانی می‌توانید از شهرهای مختلف دیدن کنید و در نهایت به شهر پل‌ها، یعنی اهواز برسید.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر