کد خبر: 123706
A

فرونشست ١۵ متری در نسیم‌شهر تهران / دوازده خانه مسکونی تخلیه شد

سرپرست شهرداری نسیم‌شهر با اشاره به اینکه بی توجهی به قنات های خشک و مدفون دلیل فرونشست زمین در این منطقه شده گفت: ۱۲ واحد مسکونی در نسیم شهر به علت فرونشست زمین تخلیه شده است.

فرونشست ١۵ متری در نسیم‌شهر تهران / دوازده خانه مسکونی تخلیه شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سرپرست شهرداری نسیم‌شهر با اشاره به اینکه بی توجهی به قنات های خشک و مدفون دلیل فرونشست زمین در این منطقه شده گفت: ۱۲ واحد مسکونی در نسیم شهر به علت فرونشست زمین تخلیه شده است.

یوسف نصیری در خصوص فرونشست زمین در یکی از محله‌های نسیم شهر اظها ر داشت: بی‌توجهی به قنات‌های خشک و مدفون نسیم‌شهر از دلایل فرونشست زمین در این منطقه است.

نصیری افزود: در پی این فرونشست که عمق آنها حدود ۱۵ متر محاسبه شده است ۱۲ واحد مسکونی در معرض بلعیده شدن توسط زمین قرار گرفته‌اند که همگی آنها فعلاً تخلیه شده‌اند.

وی گفت: این ۱۲ واحد مسکونی در دهه ۸۰ توسط چند سازنده با آگاهی از وجود قنات ساخته شده‌اند و اکنون به‌خاطر رطوبت‌های همین ساختمان‌ها این قنات دچار فرونشست شده است.

سرپرست شهرداری نسیم‌شهر با بیان اینکه تمامی انشعابات آنها قطع شده است، عنوا ن داشت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد فرونشست این قنات تا حیاط این چند ساختمان ادامه دارد؛ اگر میزان فرونشست تا همین اندازه باشد با تزریق بتن مشکل را حل می‌کنیم در غیر این‌صورت ماجرا فرق می‌کند.

نصیری درباره سرنوشت نهایی این ۱۲ واحد مسکونی اظهار داشت: در نهایت قرار شد، کارشناسان استحکام این چند ساختمان را به همراه میزان فرونشست این قنات بررسی کنند تا ما با توجه به نظرات کارشناسان تصمیم نهایی را اعلام کنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر