کد خبر: 123745
A

نامگذاری دو ساختمان مترو به نام سردار شهید سلیمانی و شهید فخری زاده

به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هفته مقاومت مراسم تقدیر و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا در شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برگزار و دو ساختمان اداری مترو به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دانشمند هسته‌ای شهید فخری زاده نامگذاری شد.

نامگذاری دو ساختمان مترو به نام سردار شهید سلیمانی و شهید فخری زاده

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مراسم تقدیر و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا امروز شنبه ۱۱ تا دی‌ماه ۱۴۰۰ به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هفته مقاومت با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مهدی شایسته اصل نایب‌رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، مهدی فخری‌زاده فرزند شهید محسن فخری‌زاده به همراه جمعی از سرداران هشت سال دفاع مقدس و خانواده معزز شهدا برگزار شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در ابتدای این مراسم با اشاره به رویکرد و تاکید شهردار تهران بر گرامیداشت خانواده معزز شهدا گفت: من خودم را خادم الشهداء و کوچک خانواده‌های محترم شهدا می‌دانم.

مهدی شایسته اصل تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های سردار سپهبد شهید سلیمانی به عنوان قهرمان ملی و فراملی، اهتمام و تکریم ویژه از خانواده معزز شهدا بود و رهبر معظم انقلاب، سخنان ارزشمند بسیاری درباره شهید سلیمانی فرمودند. یکی از بیانات ایشان در خصوص سردار این جمله است که" شهید سلیمانی نرم‌افزار مقاومت و الگوی مبارزه را به ملت‌ها تعلیم داد" این جمله همانند دیگر منویات رهبر معظم انقلاب جمله بسیار فاخری است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه بیان کرد: رهبر گران‌قدر انقلاب درباره شهید فخری‌زاده نیز فرمودند که علوّ مقامی که خداوند با شهادت به شهید محسن فخری زاده عطا کرد، مزد زحمات و اخلاص کم‌نظیر او بود و این مقام با هیچ‌یک از مقام‌های دنیوی قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه شهید فخری زاده بر انجام کار دست اولی تأکید داشت، افزود: این شهید بزرگوار می‌گفت اگر بر مبنای استانداردهایی که تعیین شده حرکت کنیم، نمی‌توان میان‌بر زد. وظیفه ما کار دست اولی و قدم‌زدن در سرزمین‌های ناشناخته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه عنوان کرد: امروز مفتخریم که دو ساختمان اداری شرکت بهره‌برداری مترو را به نام شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده مزین کنیم تا با این نامگذاری از روح شهیدان بهره‌مند شویم.

 وی در پایان مراسم با بیان اینکه هدف از این نامگذاری حفظ شعائر است افزود: ما با این نامگذاری ها به دنبال این هستیم تا هویت و روح حاکم بر فعالیت های ما بر مکتب شهید سپهبد سلیمانی و شهید دانشمند مهدی فخری زاده منور شود. 

 

مهدی فخری زاده فرزند شهید محسن فخری زاده از شهدای هسته‌ای کشور، در ادامه این مراسم گفت: شهید فخری زاده از ابتدای تحصیل تا پایان آن در کشور حضور داشت و با وجود اینکه شرایط برای وی فراهم بود با این عقیده که باید در همین کشور به همه چیز دست پیدا کنیم به مسیر خود ادامه داد.

وی تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب شهادت پاداش مسیر جهاد و خدمتی بود که شهید فخری زاده در آن با جهاد و تلاش مستمر حرکت کرد و در نهایت در این راه به شهادت رسید.

فرزند شهید فخری زاده با بین اینکه جهاد دری است از درهای بهشت که خداوند آن را به روی خواص خود گشوده است و شهید محسن فخری زاده نیز یکی از این جهادگران است، افزود: شهید فخری زاده با جهاد علمی و تلاش در علوم مختلف در طول ۴۰ سال کار تغییرات شگرفی به وجود آورد و نشان داد با تکیه بر توان داخلی می‌توان به قله‌های علم رسید.

وی تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی شهید فخری زاده را بهتر از همه می‌شناختند و همه آنها را با فعالیت‌های اثرگذار علمی خود به زانو درآورده بود و دشمنان پدرم از او به عنوان پدر علم هسته‌ای یاد می‌کردند.

فرزند شهید فخری زاده خاطرنشان کرد: پدرم بیش از ۴۰ سال جهاد علمی در علوم مختلف و در زمینه پرورش نخبگان تلاش کرد و در نهایت دشمنان او را به شهادت رساندند، اما در نبود پدر ما هم از پا نمی‌نشینیم و مسیر جهادگرانه پدرم را ادامه خواهیم داد.

 

گفتنی است ساختمان مرکزی شماره یک شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه توسط مهدی چمران به نام "ساختمان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی" و ساختمان اداری شماره دو این شرکت توسط مهدی فخری‌زاده به نام " ساختمان دانشمند شهید فخری‌زاده" مزین شدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر