کد خبر: 124664
A

واکنش عضو شورای شهر به تجمع امروز آتش نشانان مقابل شهرداری تهران/ ناصر امانی: مشکلات آتش نشان ها را به زاکانی گفتم اما اتفاقی رخ نداد

رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران اعلام کرد: در مهرماه تمامی مشکلات آتش نشانان را طی نامه‌ای به شهردار تهران اعلام کرده بودم.

واکنش عضو شورای شهر به تجمع امروز آتش نشانان مقابل شهرداری تهران/ ناصر امانی: مشکلات آتش نشان ها را به زاکانی گفتم اما اتفاقی رخ نداد

به گزارش دیده بان ایران؛ ناصر امانی  در واکنش به تجمع صبح امروز آتش نشانان در مقابل ساختمان شورا و شهرداری در خیابان بهشت گفت: مردادماه به شورای شهر آمدیم و دو ماه بعد به مناسبت ۷ مهرماه از مرکز کنترل آتش نشانی و دو ایستگاه آتش نشانی بازدید کرده و ساعت ها پای صحبت پرسنل آتش نشانی نشستم و بعد از آن طی نامه مفصلی به شهردار تهران اعلام کردم که مشکلات آتش نشانان جدی است و باید به آن رسیدگی شود.

وی با اشاره به ۱۱ خواسته آتش نشانان در تجمع امروز گفت: من تمام خواسته های امروز آتش نشانان در آن نامه مفصل به شهردار تهران بود، اما متأسفانه اتفاقی رخ نداد.

رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران با بیان اینکه در پاسخ به نامه مفصل من نامه مدیرعامل آتش نشانی را برای من ارسال کردند که صحبت از مشکلات کرده بود، گفت: من ۱۱ سال معاون شهردار تهران بودم و مسئله کمبود اعتبار را به خوبی متوجه می شوم اما باید برای آن چاره اندیشی کرد.

امانی با بیان اینکه در آن نامه برای آقای زاکانی نوشتم که فشار سنگینی بر روی دوش آتش نشانان و پرسنل سازمان قرار دارد، گفت: سازمان آتش نشانی یک سازمان شبه نظامی است که باید در همه ساعات آماده باش باشند و به همین دلیل نباید دغدغه خاطری داشته باشند، اما همه آتش نشانان دغدغه مندند و مشکل اصلی آن ها مسکن است چرا که عمدتا از شهرهای اطراف به تهران می آیند و ساعت ها درگیر ترافیک هستند و همچنین آتش نشانان در مورد بازنشستگی شان نگرانی هایی دارند و جالب است بدانید در کل کشور مصوبه مجلس در مورد ۲۰ ساله بودن مشاغل سخت و زیان آور اجرا می شود، اما در شهرداری این عدد ۲۵ سال است چرا که سازمان بازنشستگی شهرداری اعلام کرده که باید پنج سال مابه التفاوت بازنشستگی آتش نشانان توسط شهرداری پرداخت شده و تأمین اعتبار شوند.

وی با بیان اینکه همه خواسته های آتش نشانان راه حل دارد، گفت: به عنوان مسئول کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران پیگیر خواسته های آتش نشانان هستیم و ما در شورا و شهرداری موظف هستیم که این مسئله را پیگیری کنیم اما برخی از خواسته های این افراد باید از مراجع بالاتر پیگیری شود اما این اطمینان را می دهیم که پیگیر خواسته هایشان هستیم.

وی با بیان اینکه من کاملا در جریان محدودیت های شهرداری هستم، گفت: بیشترین آسیب را شورای شهر پنجم به آتش نشانان زد چرا که ما در دوران گذشته پیگیر حل مشکلات مسکن آتش نشانان بودیم و حتی اقداماتی را شروع کردیم اما در چهار سال گذشته به تعاونی های مسکن کمک نشد و عملا نیاز اصلی آتش نشانان بی پاسخ گذاشته شد.

وی با بیان اینکه آتش نشانان نشانه ای از پیگیری مشکلاتشان ندیدند که تجمع کردند، گفت: ما باید بر روی چند مشکل اصلی متمرکز شویم تا آتش نشانان نیز تلاش ما را ببینند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر