کد خبر: 124820
A
دیده‌بان ایران:

چرا درب مساجد برای افراد بی‌خانمان باز نیستند؟ حجت‌الاسلام اریسیان: چون اموال مسجد مثل شیرآلات و میکروفن و.. را به سرقت می‌برند/ مسجد «خوابگاه» نیست

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) ناحیه شهید مصطفی خمینی، در پاسخ به این پرسش که چرا در این شرایط آب و هوایی سرد درب مساجد به روی بی خانمان ها بسته است؟ گفت: یکی از دلایل اصلی بسته بودن آنها این است که سارقان اموال مسجد را به سرقت می‌برند.

چرا درب مساجد برای افراد بی‌خانمان باز نیستند؟ حجت‌الاسلام اریسیان: چون اموال مسجد مثل شیرآلات و میکروفن و.. را به سرقت می‌برند/ مسجد «خوابگاه» نیست

به گزارش  دیده‌بان ایران​؛ حجت‌الاسلام هادی اریسیان، امام جماعت مسجد امام حسین(ع) ناحیه شهید مصطفی خمینی، در پاسخ به این پرسش که چرا در این شرایط آب و هوایی سرد درب مساجد به روی بی خانمان ها بسته است؟ گفت: اصل این است که درِ مساجد باز باشد و نظر مقام معظم رهبری این است که وقتی در مسجد هنگام ظهر باز می‌شود تا آخر شب باز باشد. در گذشته نیز در مساجد ۲۴ ساعته باز بود، اما اکنون یکی از دلایل اصلی بسته بودن آنها این است که سارقان اموال مسجد را به سرقت می‌برند.

وی ادامه داد: در مدتی که مساجد درشان را برای اقامه نماز باز می‌کنند هم اموال مسجد مثل شیرآلات سرویس‌های بهداشتی، میکروفن، اکو، پتو، فرش و یا کفش‌های نمازگزاران دزدیده می‌شود. اگر در مسجد برای خواب افراد بی‌خانمان باز باشد، چگونه می‌توان امنیت اموال مسجد که وقف مسجد هستند و نیز  اموال افراد بی‌خانمان را تأمین کرد؟ از سوی دیگر بیشتر مساجد امکاناتی مثل پتو و بالش را ندارند. خوابیدن در مسجد کراهت دارد، زیرا محل عبادت است و خوابگاه نیست. مسئله دیگر هم پاکی و تمیزی مساجد است. آیا کارتن‌خواب، معتاد متجاهر، بی‌خانمان و ... می‌توانند بهداشت مسجد را تأمین کنند؟ مساجد حمام ندارند و فقط چند سرویس بهداشتی محدود دارند.

وی در پایان به ایکنا گفت: شهرداری‌ها گرمخانه‌هایی با امکانات متناسب مهیا کرده‌اند و می‌توانند امنیت افرادی را که در این محل‌ها می‌خوابند و بهداشت محیط را تأمین کنند، در حالی که اکثر مساجد ما یک خادم دارند و این خادم توان تمیز کردن مداوم فرش‌ها و پتو را ندارد و نمی‌تواند امنیت و بهداشت مساجد را فراهم کند.

بنابرگزارش دیده بان ایران گفتنی است اخیراً برخی کاربران در شبکه های اجتماعی و رسانه ها با توجه به شرایط سرد آب وهوایی از مسئولان درخواست کرده بودند که درب مساجد را بر روی افراد بی خانمان و همچنین اتوبوس خواب ها باز کنند که با مخالفت متولیان امر روبرو شد.

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر