کد خبر: 124854
A
امام جماعت یک مسجد در تهران:

در قبال افراد کارتن‌خواب‌ و بی‌خانمان مسئولیتی به گردن مساجد نیست

حجت‌الاسلام هادی فلاح گفت: مدیران باید برای پیشگیری از بیکاری اقدام کنند، چراکه با مطرح کردن جای خواب صورت مسئله پاک می‌شود. تا زمانی که ضرورت و بحرانی وجود نداشته باشد، در این خصوص مسئولیتی به گردن مساجد نیست.

در قبال افراد کارتن‌خواب‌ و بی‌خانمان مسئولیتی به گردن مساجد نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام هادی فلاح، امام جماعت مسجد جامع خزانه، در پاسخ به این سؤال که آیا این امکان وجود دارد که ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد اجازه حضور کارتن‌خواب‌ها، افراد BRTخواب یا بی‌خانمان را در مساجد بدهند؟ گفت: اگر کشور از نظر مدیریتی، بودجه‌ای و شرایط خاص به مرحله‌ای برسد که نیاز به مساجد احساس شود، آنها بهترین مکان برای حضور افرادند و می‌توان حضور این افراد را مدیریت کرد.

وی تصریح کرد: این افراد دارای شأن هستند و ما به آنها احترام می‌گذاریم و مساجد در زمان نیاز، همچنان که در همه بحران‌ها وارد شده‌اند، برای رفع این مشکل نیز ورود خواهند کرد و اکنون از حیث مدیریتی برای این افراد کمبود جا و بودجه برای تأمین محل خواب وجود ندارد. در مساجد ما نماز اقامه می‌شود، یعنی قبل از نماز صبح باید شبستان مسجد از نظر بهداشتی برای اقامه نماز آماده و اذان پخش و با حضور مردم نماز اقامه شود. البته جان افراد مهم‌تر از اقامه نماز جماعت است، اما در شرایط بحران که هیچ مکان دیگری برای اسکان وجود ندارد. اکنون گرمخانه‌ها وجود دارند و شرایط بحرانی حاکم نیست و باید شهرداری مکان مناسبی را برای خواب این افراد پیش‌بینی کند.

چرا مساجد را برای خوابیدن کارتون‌خواب‌ها باز نمی‌کنید؟

وی بر لزوم ریشه‌یابی، حل مشکل و پیشگیری از تشدید مشکل بی‌خانمانی تأکید کرد و به خبرگزاری ایکنا گفت: مدیران باید برای پیشگیری از بیکاری اقدام کنند، چراکه با مطرح کردن جای خواب صورت مسئله پاک می‌شود. تا زمانی که ضرورت و بحرانی وجود نداشته باشد، در این خصوص مسئولیتی به گردن مساجد نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر