کد خبر: 124975
A

سازمان راهداری: سرقت علایم، تجهیزات راهداری و کابل‌ها و لامپ‌های جاده‌ها افزایش یافته است/ حتی لامپ‌ها را می‌برند

رضا اکبری، معاون سازمان راهداری، گفت: الان با دزدی در حد کابل‌های برق تیرهای روشنایی در سطح جاده‌های کشور روبه‌روییم و حتی لامپ‌ها را می‌برند و تابلوها و علایم را از بیخ می‌بُرند و این باعث کاهش سطح ایمنی جاده‌های کشور می‌شود.

سازمان راهداری: سرقت علایم، تجهیزات راهداری و کابل‌ها و لامپ‌های جاده‌ها افزایش یافته است/ حتی لامپ‌ها  را می‌برند

به گزارش دیده بان ایران؛ رضا اکبری، معاون سازمان راهداری، گفته است: «به شدت با سرقت علایم راهنمایی رانندگی، تجهیزات راهداری، کابل‌های برق و ... در سطح جاده‌های کشور مواجه هستیم.

نه تنها تابلو‌، تجهیزات جاده‌ای استان‌های خلوت و کم آمدوشد مانند سیستان و بلوچستان یاکرمان دزدیده می‌شوند که در جاده‌های اطراف تهران، در ۵۰ کیلومتری پایتخت، تابلو‌ها و تجهیزات جاده‌ای را می‌دزدند.

الان با دزدی در حد کابل‌های برق تیرهای روشنایی در سطح جاده‌های کشور روبه‌روییم و حتی لامپ‌ها  را می‌برند و تابلوها و علایم را از بیخ می‌بُرند و این باعث کاهش سطح ایمنی جاده‌های کشور می‌شود.»

برخی از تجهیزات گران‌قیمت را نشانه‌گذاری کرده‌ایم و روی برخی از تجهیزات سنسورهایی نصب شده که قابلیت رهگیری داشته باشد.

این مقام دولتی افزوده: «احکام سنگینی برای دزدی این تجهیزات» در نظر گرفته‌ شده اما  چون سارقان اغلب از افراد بسیار ضعیف جامعه هستند اساسا نمی‌توان این احکام را در رابطه با آن‌ها اجرا کرد.»

معاون سازمان راهداری همچنین گفته: «برآورد دقیقی از میزان خسارت‌ها نداریم اما فقط در بخش علایم و تابلو‌ها، سرقت‌های جاده‌ای سالانه حداقل  ۲۰ میلیارد تومان خسارت به سازمان راهداری می‌زند.»

این در حالی است که در چندهفته گذشته بارها مدیران شهری تهران از افزایش قابل توجه دزدی تجهیزات شهری مثل درپوش‌های فاضلاب یا تجهیزات پل‌ها و... خبر داده بودند./ روزآروز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر