کد خبر: 125320
A

«رضا امیــدی» را به دانشگاه برگردانید/ ۸۷۰ چهره دانشگاهی به رئیس دانشگاه تهران نامه نوشتند

ده‌ها تن از دانشگاهیان نامه سرگشاده‌ای به رئیس دانشگاه تهران زدند و از او خواسته‌اند رضا امیدی، استاد اخراج‌شده‌ی این دانشگاه را به کارش برگرداند.

«رضا امیــدی» را به دانشگاه برگردانید/ ۸۷۰ چهره دانشگاهی به رئیس دانشگاه تهران نامه نوشتند

به گزارش دیده بان ایران؛ ده‌ها تن از دانشگاهیان نامه سرگشاده‌ای به رئیس دانشگاه تهران زدند و از او خواسته‌اند رضا امیدی، استاد اخراج‌شده‌ی این دانشگاه را به کارش برگرداند.

در این نامه که به امضای ۸۷۰ تن از دانشجویان، دانش‌آموختگان و اساتید علوم اجتماعی دانشگاه تهران و برخی دیگر از دانشگاه‌ها رسیده، با اشاره به سوابق علمی و پژوهشی امیدی در زمینه مبارزه با فقر و نابرابری، خواهان تجدیدنظر در حکم اخراج این استاد و بازگشت وی به تدریس شده‌اند.

رضا امیدی پیش از این استاد دانشگاه علامه طباطبایی بوده، و در میان امضاکنندگان این نامه، دانشجویان این دانشگاه و دانشگاه‌های دیگر هم دیده می‌شوند.

خبر اخراج رضا امیدی، مدرس حوزه برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و عضو هیات علمی گروه توسعه و سیاست‌گذاری اجتماعی دانشگاه تهران، به‌تازگی منتشر شده.

امیدی، استادیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و عضو هیات مدیران انجمن جامعه‌شناسی ایران، مترجم، نویسنده و پژوهشگر حوزه رفاه اجتماعی بوده و از مدافعان سیاستگذاری‌ اجتماعی به سود فقرا است.

از وی تألیفات مختلفی در قالب کتاب و مقاله منتشر شده و  در حوزه  توسعه عدالت‌گرا است.

جمشیدیها، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، صراحتاً گفته حکم اخراج امیدی  به دلیل نظر منفی نهادهای امنیتی بوده کرده اما بنابر شواهد این حکم ربطی به نظر این نهادها نداشته و دانشگاه مستقیماً درصدور آن نقش داشته.

در روزهای اخیر، خبر اخراج آرش اباذری، محمد فاضلی و رضا امیدی، استادان دانشگاه‌های شریف، بهشتی و تهران، موج انتقادی قابل توجهی برانگیخت.

از جمله ۲۴ انجمن علمی دانشجویی علوم اجتماعی و اتحادیه انجمن های علمی علوم اجتماعی و علوم سیاسی دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای سرگشاده به این اخراج‌ها اعتراض‌ کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر