کد خبر: 125376
A

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس: مجوز صید ترال نمونه‌ کوچکی از شبکه‌ فساد در سازمان شیلات است

سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از بی‌توجهی وزیر جهاد کشاورزی نسبت به پاکسازی شبکه‌های فساد در سازمان شیلات انتقاد کرد و گفت: در این سازمان با فرماندهی‌ افراد محدود با تخلفات عمده‌ مواجهیم که صیدترال نمونه کوچکی از آن بود.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس: مجوز صید ترال نمونه‌ کوچکی از شبکه‌ فساد در سازمان شیلات است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی درباره انتظاراتش از وزیر جهاد کشاورزی سخن گفت و با تاکید بر اینکه سازمان شیلات، یکی از محل‌های فساد در دولت است، از  وزیر جهاد کشاورزی خواست این سازمان را پاکسازی کند.

وی در ادامه ابراز داشت: با مدیران شیلاتی که بانیان وضع موجود هستند  آنقدر برخوردی صورت نگرفته که در کمال وقاحت پرورش تیلاپیا را به استاندارهرمزگان  پیشنهاد می‌دهند تا زمینه‌سازی غلطی را برای مدیریت کشور داشته باشند.در حالیکه  به محض ورود این گونه به آب‌های کشور، تمام گونه‌های ماهی مان از بین خواهند.

رویه‌های فساد در سازمان شیلات را برهم زنید

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار جدی و صریح نمایندگان مجلس از وزیر جهاد این است که هرچه سریع‌تر نه تنها نسبت به تغییر نفر اول سازمان اقدام کند، بلکه نسبت به برهم زدن رویه‌ها و شبکه‌های فساد در سازمان شیلات نیز اقدام سریع و عاجل داشته باشد.

وی با تاکید براینکه هر یک روز ماندن این افراد بر سرکار به مثابه ضرر و زیان برای کل کشور است و باعث مشاوره‌های غلط با شکل دلسوزانه درباره پرورش تیلاپیا می شود، خواستار ورود وزیر جهاد برای جلوگیری از این اقدامات غیراصولی شد.

بقای مدیران شیلاتی با وجود تخلفات عمده 

رفیعی اظهار داشت: تعدادی از مدیران شیلات تخلفات عمده و زیادی دارند اما همچنان بر سرکاراند، و در حال سیاست‌گذاری و اجرای سیاست های‌شان، در حالیکه نظارت بر اجرا هم با خودشان است و کسی سر از کار اینها سر در نمی‌آورد.

رئیس کمیسیون محیط زیست مجلس درباره اثرات منفی مشاوره‌های غلط برخی مدیران شیلاتی به نمایندگان توضیح داد: تعداد زیادی از نمایندگان دغدغه‌مند اشتغال، با مشاوره‌های غلط مدیران شیلات برای پرورش تیلاپیا اقدام کردند در حالی که عمق فاجعه زیست‌محیطی آن را نمی‌دانند.

وی ادامه داد: شیلاتی‌ها وقیحانه سازمان محیط زیست را برای پرورش تیلاپیا به مناظره دعوت می‌کنند و عدم برخورد با این شبکه فساد در سازمان شیلات موضوعاتی را پیش آورده که ما به شدت با آن مخالفیم.

وزیر جهاد کشاورزی از مجلس تذکر می‌گیرد

رفیعی با تاکید بر اینکه در این‌باره به وزیر در صحن مجلس تذکر خواهد گفت: موضوع ترال تنها یک عارضه در شیلات بود که چنین آبروریزی را برای کشور به بار آورد.  این سازمان در سایه بی نظارتی ها کارش را جلو می‌برد و فرماندهی‌اش دست افراد محدود با تخلفات عمده‌ای است.

وی افزود: حداقل انتظار ما این است که  وزیر جهاد کشاورزی در راستای شعارها و منویات رئیس‌جمهور که مخالف صید ترال هستند،  حرکت کند و موضوع را را ریشه ای حل کند و به یک دستور اکتفا نشود.

رئیس کمیسیون محیط زیست مجلس گفت: پرونده‌های صید ترال در قوه قضاییه همچنان باز است و ما نیز در مجلس در حال اصلاح قانون تا حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی با حمایت رئیس مجلس هستیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر