کد خبر: 125708
A

چرا کلاغ در تهران زیاد شده؟

فقدان دشمن طبیعی و تأمین غذای کلاغ ها توسط مردم شهر موجب افزایش جمعیت کلاغ های پیر می شود که تبعات زیست محیطی به دنبال دارد.

چرا کلاغ در تهران زیاد شده؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ با وجود انجام نشدن تحقیقات آماری درباره پرندگان تهران و نبود آمار دقیقی از جمعیت گونه‌های مختلف پرندگان اما افزایش برخی گونه‌های پرندگان مانند کلاغ‌ها طی ۱۰ سال اخیر در شهر تهران قابل چشم پوشی نیست .بر اساس صحبت‌های علیرضا هاشمی -مدیر عامل انجمن پرنده‌شناسی و پرنده‌نگری طرلان - به شش نکته درباره افزایش تعداد کلاغ‌ها وتاثیر این افزایش جمعیت بر سیستم اکولوژیک اشاره می کنیم:

*طبق مشاهدات، تعداد کلاغ‌ها نسبت به قبل افزایش یافته است که فقدان دشمن طبیعی در شهر می‌تواند از مهم‌ترین دلایل این وضعیت باشد.

* در شرایط طبیعی در پی کاهش قدرت جسمی کلاغ‌ها به علت فقدان تغذیه کافی، پرندگان شکاری آن‌ها را شکار می کنند اما در شهر تهران دشمنی برای کلاغ‌ها وجود ندارد.

*وقتی پرندگان نتوانند در طبیعت غذای مورد نیاز خود را تأمین کنند، ضعیف می‌شوند و از بین می‌روند ولی در تهران کلاغ وقتی پیر می‌شود حتی اگر نتواند پرواز کند، می تواند از زباله‌ها تغذیه کند. به همین دلیل ما در پارک‌ها کلاغ‌های پیری را می بینیم که نمی‌توانند پرواز کنند و راه می‌روند ولی کماکان زنده هستند.

*کلاغ‌ها به زباله‌ها و پسماندهای غذایی دسترسی دارند و این اتفاقی است که باعث افزایش جمعیت کلاغ‌های پیر در تهران و تمام شهرهای بزرگ می‌شود.

*وقتی تعداد کلاغ‌ها و جانوران دیگر زیاد می شود، تعادل اکولوژیک به هم می‌خورد و بر زندگی دیگر جانداران هم تاثیر می‌گذارد.

*در صورت افزایش تعاداد کلاغ‌ها، آن‌ها می‌توانند به جایگاه‌های لانه‌گزینی سایر پرندگان تعرض کنند و یا رقیب تغذیه آنان شوند بنابراین هرچیزی که از حد و اندازه معین خود بیشتر شود موجب تغییر کل سیستم اکولوژیک می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر