کد خبر: 125905
A

نماینده مجلس: در بسیاری از نقاط محروم دچار کمبود پزشک هستیم

عباسپور گفت: این چه جوان‌گرایی است که جوان به دلیل نبود شرایط مناسب تحصیل در رشته پزشکی مجبور به مهاجرت می‌شود و بعد ما در بسیاری از نقاط محروم دچار کمبود پزشک هستیم؟

نماینده مجلس: در بسیاری از نقاط محروم دچار کمبود پزشک هستیم

به گزارش دیده بان ایران؛ روح‌الله عباسپور، نماینده مردم آوج و بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن، درخصوص حل بحران کمبود پزشک در کشور اظهار کرد: ما در سراسر کشور دچار کمبودهای مختلفی در بحث پزشک و متخصص به خصوص در مناطق محروم هستیم، از سوی دیگر هم جوانان مستعدی داریم که می‌توانند در این بخش وارد دانشگاه‌ها شده و تحصیلکرده و به کشور خود خدمت کنند.

نماینده مردم آوج و بوئین‌زهرا بیان کرد: دولت باید بستری برای ورود جوانان مستعد به حوزه پزشکی فراهم کند تا بتوانند در دانشگاه‌های علوم پزشکی تحصیل کرده و به کشورهای ترکیه، اوکراین و یا روسیه مهاجرت نکنند، یعنی شرایطی ایجاد نشود که بعد از فارغ‌التحصیلی از این کشورها بعد از بازگشت به ایران برای فعالیت مجبور به پرداخت پولهای میلیاردی به دانشگاه برای تائید مدارک‌شان جهت طبابت پرداخت کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن همچنین تصریح کرد: این روش حفظ سرمایه انسانی به خصوص جوان نیست، این روش برخلاف منویات مقام معظم رهبری برای جوان‌گرایی است. این چه جوان‌گرایی است که جوان به دلیل نبود شرایط مناسب تحصیل در رشته پزشکی مجبور به مهاجرت می‌شود و بعد ما در بسیاری از نقاط محروم دچار کمبود پزشک هستیم؟

عباسپور ادامه داد: امروز دولت و مجلس وظیفه دارند که بستر لازم را برای جوانان علاقمند به رشته پزشکی فراهم کنند، چرا همین جوانان می‌توانند نیازمندی‌های کشور را در بخش بهداشت و سلامت به خصوص در مناطق محروم برطرف کنند.

وی در پایان در خصوص این مساله که آیا لزوما وزیر بهداشت باید پزشک باشد؟ خاطرنشان کرد: وقتی کسی در سمتی قرار می‌گیرد باید شرایط و تخصص‌های لازم را در آن قسمت داشته باشد، پس وزیر بهداشت هم خوب است پزشک باشد و هم مدیری که سابقه کار اجرایی دارد. مساله اساسی تعارض منافع در این بخش است که نباید باشد، یعنی انحصار و تعارض منافع در هیچ بخشی نباید باشد./ برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر