کد خبر: 126024
A
در گفت وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد:

توضیح سردبیر روزنامه سازندگی درباره «عشق کور»/ اکبر منتجبی: از نظر روزنامه اتفاقی که در اهواز افتاد حاصل یک «عشق کور» است/ دست همه منتقدان را می‌بوسم

سردبیر روزنامه سازندگی در واکنش به انتقادها نسبت به استفاده این روزنامه از تیتر «عشق کور» برای گزارش قتل ناموسی در اهواز گفت: واقعیت این است که این تیتر حاصل مشورت با چند نفر بود؛ ممکن است که این تیتر زیاد مورد پسند نباشد اما آن چیزی که واضح است این است که به نظر روزنامه این اتفاقی که در اهواز افتاد حاصل یک «عشق کور» است.

توضیح سردبیر روزنامه سازندگی درباره «عشق کور»/ اکبر منتجبی: از نظر روزنامه اتفاقی که در اهواز افتاد حاصل یک «عشق کور» است/ دست همه منتقدان را می‌بوسم

به گزارش دیده‌بان ایران، «عشق کور» تیتر یک شماره امروز روزنامه سازندگی، گزارشی است در رابطه با قتل منا (غزل) حیدرنوا که صبح امروز مورد انتقاد بسیاری از روزنامه‌نگارها و کاربران در فضای مجازی قرار گرفت. تیتری که به اعتقاد سردبیر روزنامه سازندگی با مشورت چندین نفر انتخاب شده و از عشقی سخن می‌گوید که دیگر کور شده و انسانیت خودش را از دست داده است.

 

اکبر منتجبی، سردبیر روزنامه سازندگی در رابطه با این تیتر پرحاشیه به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: بخشی از تیتر سلیقه است و ممکن است یکی بَدش بیاید و بگوید که این چه تیتر مزخرفی‌ست و یک نفر دیگر خوشش بیاید و بگوید این تیتر بسیار مناسب و خوبی بود.

 

وی اضافه کرد: به‌طور کلی و حرفه ای هر روزنامه‌ای باید در خصوص این اتفاق از خودش یک واکنش نشان بدهد حالا چه مثبت باشد چه منفی! به اعتقاد بنده انتقادها در ذات خود بد نیست اما اینکه چرا این تیتر انتخاب شده یا نشده نمی‌دانم چه بگویم!

 

منتجبی در رابطه با انتخاب تیتر «عشق کور» اظهار کرد: واقعیت این است که این تیتر حاصل مشورت با چند نفر بود؛ ممکن است که این تیتر زیاد مورد پسند نباشد اما آن چیزی که واضح است این است که به نظر روزنامه این اتفاقی که در اهواز افتاد حاصل یک «عشق کور» است.

 

سردبیر روزنامه سازندگی خاطرنشان کرد: «عشق کور» باعث جهالت می‌شود. خود تجربه «عشق» باعث روشنایی انسان است اما وقتی کور و سیاه می‌شود باعث جهالت و خاموشی عقل آن فرد می‌شود. برخی ممکن است از عشق زیاد به نفرت زیاد برسند.

 

منتجبی خطاب به منتقدان اظهار کرد: بنده این مطلب را قبول دارم که شاید می‌شد تیتر بهتری را درباره این قتل ناموسی استفاده کنیم. با این وجود بنده دست تمام مخالفان و منتقدان را می‌بوسم. این انتقادات باعث می‌شود که ما اشتباهات خودمان را اصلاح کنیم. روز گذشته ما تیتری در خصوص زبان فارسی زدیم که همین تیتر باعث واکنش‌های گسترده‌ و البته منفی‌ای از طرف پان تورک‌ها شد.

 

سردبیر روزنامه سازندگی در پایان گفت: این واکنش‌ها بدین معنی است که این روزنامه دیده‌ شده و مردم از او می‌خواهند که بهتر عمل کند بنابراین ذات تمامی این هجمه‌ها و انتقادها بسیار خوب است و ما هم تمامی انتقادهایی که به ما وارد شده است، استقبال می‌کنیم.

منبع: دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر