کد خبر: 126106
A

نماینده مجلس: ۴۰ کلانتری کسری در تهران داریم/ ماموران نیروی انتظامی از برخی قضات گلایه دارند

نماینده تهران در مجلس گفت: مأموران نیروی انتظامی از برخوردهای برخی بازپرس‌ها و قضات بابت عدم حمایت در برخورد با مجرمان سابقه‌دار گلایه دارند.

نماینده مجلس: ۴۰ کلانتری کسری در تهران داریم/ ماموران نیروی انتظامی از برخی قضات گلایه دارند

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن پیرهادی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت علی اکبر رنجبر مامور ناجا، اظهار داشت: در این موضوع چند مساله و نقیصه مطرح هست؛ اولا در پشتیبانی قانونی از اقدام پلیس قانون جامعیت و صیانت از پلیس مقتدر را بطور کامل در نظر نگرفته و کمبودهایی داریم. اگر ستادکل نیروهای مسلح و دولت طی لایحه ای بدنبال اصلاح قانون باشند مجلس چنین آمادگی دارد که به فوریت در دستور کار قرار دهد.

پیرهادی تصریح کرد: مساله دوم حمایت قضایی از مامورین ناجا باید تقویت شود و نباید پلیس در برخورد با مجرم دستش بلرزد و نگران برخورد با خودش باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: با عزیزان ناجا صحبت‌های مفصلی کردم همگی گلایه دارند از برخورد برخی بازپرس ها و قضات محترم؛ حرفشان هم این است مجرم با چندین سابقه علیه مامور اقدام قضایی می‌کند و مامور از اعمال قانون پشیمان می‌شود البته با اصلاح قانون شاید روند رسیدگی قضایی در حمایت از پلیس ترمیم شود.

وی با اشاره به اینکه مساله سوم امکانات و تجهیزات و آموزش نیروی انسانی پلیس هست، گفت: متاسفانه وضعیت امکانات پلیس در حد مطلوبی قرار ندارد، بطور مثال ما الان بیش از ۱۲۰۰ کلانتری در کشور کمبود داریم در همین تهران ۴۰ کلانتری کسری داریم اینها باید طی دوره کوتاهی با پشتیبانی دولت در لایحه بودجه حل و فصل شود.

پیرهادی در ادامه بیان کرد: در مساله تجهیزات بروز و مدرن هم وضع خوبی نداریم کشورهای توسعه یافته تجهیزات همراه پلیس را به قدر کفایت در اختیار پلیس قرار می‌دهند؛ توجه داشته باشیم  اگر مجرمی از سلاح سرد استفاده کرد باید تجهیزات مدرن در برخورد با آن کارآمدی لازم را داشته باشد اگر کافی نبود از سلاح گرم استفاده شود با شرایط قانونی که هست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: امروز پلیس ما نیاز به آموزش بیشتر در مهارت آموزی و تقویت قوای جسمانی در برخورد با متهم دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر