کد خبر: 126156
A
در گفت وگو با دیده‌بان ایران بیان شد:

نعمت احمدی: در زمان دادستانی «جعفری دولت آبادی» اگر یک قاضی مقابل دادگاه برای اعتراض مسافرکشی می‌کرد با او چه رفتاری می شد؟/ مسافرکشی این آقا امکان دارد منجر به مرگش شود!/مرتضوی را حداقل می شد ملاقات کرد اما دولت آبادی اصلاً اجازه ملاقات به کسی نمی داد

یک حقوقدان و وکیل دادگستری در واکنش به «مسافرکشی» اعتراضی عباس جعفری دولت آبادی مقابل دادگاه انقلاب تهران به دیده بان ایران گفت: آقای جعفری دولت‌آبادی کارنامه قابل قبولی در دوران دادستانی‌اش ندارد. در طول 10 سالی که او دادستان تهران بود، یک حصار بزرگی دور دادستانی تهران کشانده بود و حرف هیچکس را در هیچ رابطه‌ای نمی‌پذیرفت. نحوه رفتار او با متهمان هم کاملاً مشهود بود. او طی اظهاراتی خطاب به زندانیان گفته بود که مجازات شما در زندان فقط حبس کشیدن نیست، بلکه مجازات این است که ما شیوه نگهداری شما را در زندان به مرحله‌ای برسانیم که کاملاً تنبیه شوید!

نعمت احمدی: در زمان دادستانی «جعفری دولت آبادی» اگر یک قاضی مقابل دادگاه برای اعتراض مسافرکشی می‌کرد با او چه رفتاری می شد؟/ مسافرکشی این آقا امکان دارد منجر به مرگش شود!/مرتضوی را حداقل می شد ملاقات کرد اما دولت آبادی اصلاً اجازه ملاقات به کسی نمی داد

دیده‌بان ایران- «جعفری دولت‌آبادی، دادستان اسبق تهران مقابل دادگاه انقلاب مسافرکشی می‌کند!» خبری که به محض انتشارش سیلی از واکنش‌ها و گمانه‌زنی‌ها را به دنبال داشت. جعفری دولت‌آبادی، شخصی که به گفته یک حقوقدان در زمانی که زمامدار دادستانی تهران بود هیچ اعتراض و مشورتی را نمی‌پذیرفت اما حالا خودش برای رساندن صدای اعتراض‌اش مقابل دادگاه انقلاب مشغول مسافرکشی است!

 

نعمت احمدی، حقوقدان در واکنش به همین اعتراض نمادین دادستان اسبق تهران با خبرنگار دیده‌بان ایران گفت‌وگو کرده است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

 

 

*آقای احمدی! چند هفته پیش خبر مسافرکشی جعفری دولت‌آبادی، دادستان پیشین تهران مقابل دادگاه انقلاب منتشر شد که این خبر در فضای مجازی بازتاب بسیار گسترده‌ای به همراه داشت؛ نظر شما در این باره چیست؟ به اعتقاد شما این حرکت جعفری دولت‌آبادی می‌تواند حاوی یک پیام باشد؟

 

در هیاهو اتفاقات اخیر کشور نظیر مذاکرات وین، سفر ابراهیم رئیسی به روسیه و اعتراضات صنف های مختلف کشور که صفحات خبری را کاملاً پر کرده، یک خبری مبنی بر مسافرکشی آقای جعفری دولت‌آبادی منتشر شد که متاسفانه زیاد به این خبر پرداخته نشد. اگر بگوییم که ایشان به دلیل نیاز مالی به مسافرکشی روی آوردند که بنده قویاً این را تکذیب می‌کنم چون ایشان با توجه به پیشینه‌ای که داشته از حقوق و مزایای بالایی برخوردار است. بنابراین این حرکت آقای جعفری دولت‌آبادی به دلیل نیاز مالی ایشان نیست بلکه قصد دارد اینگونه صدای «اعتراض» خودش را به دستگاه قضاء و احتمالاً مردم برساند.

 

نعمت احمدی: جعفری دولت آبادی کارنامه قابل قبولی در دوران دادستانی‌اش ندارد / آقای دولت‌آبادی اگر در زمان دادستانی شما یکی از قضات به عنوان اعتراض مقابل دادگاه انقلاب مسافرکشی می‌کرد، آیا با او برخورد نمی‌کردید؟ / مسافرکشی دولت آبادی « تشویش اذهان عمومی» است! 

 

 سوالی که در حال حاضر پیش آمده این است که این آقا الان نسبت به چه چیزی و چه کسی اعتراض دارد؟ جعفری دولت‌آبادی سال‌ها دادستان تهران، مشهد، تبریز، کرمان و سنندج با داشتن صلاحیت مضاعف بود. جعفری دولت‌آبادی مهم‌ترین پست قضایی را در طول این سال‌ها بر عهده داشته است! سوال این است که با این سابقه او می‌خواهد چه پیغامی به چه کسی بدهد؟! آقای جعفری دولت‌آبادی کارنامه قابل قبولی در دوران دادستانی‌اش ندارد. در طول 10 سالی که او دادستان تهران بود، یک حصار بزرگی دور دادستانی تهران کشانده بود و حرف هیچکس را در هیچ رابطه‌ای نمی‌پذیرفت. نحوه رفتار او با متهمان هم کاملاً مشهود بود. او طی اظهاراتی خطاب به زندانیان گفته بود که مجازات شما در زندان فقط حبس کشیدن نیست، بلکه مجازات این است که ما شیوه نگهداری شما را در زندان به مرحله‌ای برسانیم که کاملاً تنبیه شوید! این سخن جعفری دولت‌آبادی یک فعل مجرمانه است! الان اگر یک اتفاقی برای ایشان بیفتد، کشور دچار آسیب خواهد شد. بنده یک سوالی از آقای جعفری دولت‌آبادی دارم؛ آقای دولت‌آبادی اگر در زمان دادستانی شما یکی از قضات به عنوان اعتراض مقابل دادگاه انقلاب و یا هر جای دیگری مسافرکشی می‌کرد تا صدای اعتراض خودش را برساند، آیا با او برخورد نمی‌کردید؟ این عمل دولت آبادی «تشویش اذهان عمومی» است.

 

مسافرکشی جعفری دولتآبادی امکان دارد به مرگ او منجر شود! / تعداد افراد ناراضی از دولت‌آبادی کم نیستند!

 

 به باور بنده عمل آقای دولت‌آبادی و نحوه اعتراضی که در پیش گرفته دارای مخاطرات بسیار زیادی است که امکان دارد به مرگ ایشان منجر شود چون بالاخره تعداد افرادی که در زمان دادستانی این آقا مورد نارضایتی قرار گرفتند ، کم نیستند! با توجه به اینکه جعفری دولت‎‌آبادی در کارنامه 10 ساله خود در دادستانی تهران نمره قابل قبولی نگرفته است این شیوه اعتراض‌اش هم اصلاً قانون‌مدارانه نیست.

جعفری دولت‌آبادی دادسرا را به بن‌بست کشاند

*به اعتقاد شما چه وجه اشتراکی میان آقای مرتضوی و جعفری دولت‌آبادی وجود دارد؟

 

 بنده در زمانی‌که آقای دولت آبادی دادستانی تهران را تحویل القاصی مهر دادند، یک مقاله‌ای تحت عنوان دادستانی تهران و صلاحیت مضاعت نوشتم. در آن مقاله بدین نکته اشاره کردم که آقای مرتضوی علیرغم تمامی حواشی‌ای که داشت، در دفترش به روی وکلا و فعالان سیاسی باز بود و وکلا و فعالان سیاسی حداقل یکی دو باری می‌توانستند ایشان را ملاقات کنند. بالاخره حتی اگر کاری هم انجام نمی‌داد، گوش شنوایی داشت اما آقای دولت‌آبادی در طول آن 10 سال ملاقات هیچکس را نپذیرفت! یعنی ایشان یک جنبه تهاجمی داشت. جعفری دولت‌آبادی دادسرا را به بن‌بست کشاند و کانال ارتباط مردم با دادستان را به طور کلی از بین برد.

منبع: دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر