کد خبر: 126196
A

وضعیت آب و هوا، امروز ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ / پیش بینی بارش برف و باران در ۲۶ استان

سازمان هواشناسی از بارش برف، باران و وزش باد شدید در ۲۶ استان خبر و نسبت به وقوع آب‌گرفتگی معابر، کولاک برف،‌ ریزش بهمن و انسداد راه‌های روستایی هشدار داد.


وضعیت آب و هوا، امروز ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ / پیش بینی بارش برف و باران در ۲۶ استان

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ سازمان هواشناسی از بارش برف، باران و وزش باد شدید در ۲۶ استان خبر و نسبت به وقوع آب‌گرفتگی معابر، کولاک برف،‌ ریزش بهمن و انسداد راه‌های روستایی هشدار داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی،‌مناطق مرکزی کشور و از اواخر وقت در شمال شرق بارش برف، باران، وزش باد شدید موقتی و در مناطق جنوبی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

فردا شنبه بارش‌ها در شمال غرب کشور قطع شده اما در سایر مناطق ذکر شده وو برخی مناطق استان‌های فارس،‌بوشهر، کرمان، یزد و خراسان شمالی بارش‌ پیش‌بینی شده است.

یکشنبه آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر و برخی مناطق استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان،‌فارس، یزد و خراسان جنوبی بارش پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه در شمال خراسان رضوی،‌اردبیل،‌گیلان و سه‌شنبه در اردبیل، گیلان و مازندران بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه در نوار شمالی و یکشنبه در نوار شرقی کشور کاهش دما پیش‌بینی شده است. روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه شرقی و جنوبی کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. امروز در شمال خلیج‌فارس،‌شنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز،‌یکشنبه و دوشنبه آینده نیز دریای عمان مواج خواهد بود. دریای خزر امروز و فردا مواج است.

به گزارش تسنیم، آسمان تهران امروز نیمه ابری (پوشش ابر حدود 42 درصدی) است و احتمال بارش باران در پایتخت 5 درصد است. سرعت وزش باد جنوب غربی در پایتخت 9 تا 19 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است. همچنین احتمال بارش باران در تهران طی امشب 88 درصد و میزان بارش 1.1 میلیمتر پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش برف، باران، وزش باد شدید موقت و رعد و برق و کاهش نسبی دما.

منطقه اثر:

جمعه 1400/11/22: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال شرق خوزستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران.

شنبه 1400/11/23: خوزستان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، یزد، نیمه شمالی فارس و شمال استان‌های کرمان، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی.

یکشنبه 1400/11/24: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، اصفهان، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات سمنان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز، احتمال آب گرفتگی معابر شهری.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از جابجایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف روبی.

توصیف سامانه: وزش باد شدید

زمان شروع: اوایل وقت جمعه 1400/11/22

زمان پایان: اواخر وقت دوشنبه 1400/11/25

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج بین 2 تا 3 متر

منطقه اثر:

جمعه 1400/11/22: خلیج فارس، در استانهای خوزستان و بوشهر.

شنبه 1400/11/23: خلیج فارس، در استانهای خوزستان و بوشهر.

یکشنبه 1400/11/24: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان.

دوشنبه 1400/11/25: دریای عمان، در استان سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه سنگین و اختلال در تردد با شناورهای سنگین به‌ویژه در نواحی فراساحل و آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی.

توصیه: جلوگیری از تردد قایق‌های سبک، تفریحی و احتیاط تردد با شناورهای نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت دریایی.

عابر، کولاک برف،‌ ریزش بهمن و انسداد راه‌های روستایی هشدار داد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر