کد خبر: 126212
A

درگیری سه روزه ۱۰۰ شکارچی نقاب دار با محیط بانان در میانکاله / ۴ محیط بان مجروح و ۴ شکارچی دستگیر شدند

سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از ۳ روز گذشته حدود ۱۰۰ شکارچی با صورت‌های پوشیده و با نقاب به دلیل اعتراض به صادر نشدن پروانه شکار طی ۲ سال گذشته به سمت مناطق حفاظت شده هجوم برده و با محیط بانان درگیر شدند که در این درگیری تعداد ۴ محیط بان آسیب سطحی دیدند.

درگیری سه روزه ۱۰۰ شکارچی نقاب دار با محیط بانان در میانکاله / ۴ محیط بان مجروح و ۴ شکارچی دستگیر شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛  ۳روز پیش شکارچیان مسلح با شکستن قرق و ورود به مناطق حفاظت شده با محیط بانان درگیر شدند.

 سرهنگ جمشید محبت خانی گفت: از ۳ روز گذشته حدود ۱۰۰ شکارچی با صورت‌های پوشیده و با نقاب به دلیل اعتراض به صادر نشدن پروانه شکار طی ۲ سال گذشته به سمت مناطق حفاظت شده هجوم برده و با محیط بانان درگیر شدند که در این درگیری تعداد ۴ محیط بان آسیب سطحی دیدند.

به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با قدرت و اشراف دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ۴ نفر از شکارچیان نقاب دار دستگیر شده و مابقی به زودی دستگیر خواهند شد.

محبت خانی گفت: اگر شکارچیان مطالباتی دارند، باید با مراجعه به سازمان محیط زیست و از راه‌های قانونی خواسته‌های خود را مطرح کنند.

تالاب میانکاله مازندران یکی از تالاب‌های مهم کشور است، که هرساله میزبان تعداد زیادی از پرندگان مهاجر میشود، در ۲ سال گذشته سازمان محیط زیست با صادر نکردن پروانه شکار کمک زیادی به تعداد جمعیت پرندگان مهاجر کرده است، اما همچنان با پابرجا بودن دامگاه‌ها در تالاب سرخرود یا بازار پرنده فروشان فریدون کنار آسیب‌های زیادی به محیط زیست کشور وارد می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر