کد خبر: 127154
A

بهزیستی: جمعیت سالمند ایران دوبرابر می‌شود

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بهزیستی کشور گفت: پیش‌بینی‌ها بر اساس سناریوهای جمعیتی این است که از سال‌۱۳۹۸ تا ۱۴۲۳ یعنی طی ۲۳‌سال جمعیت سالمند ایران دوبرابر می‌شود و به ۲۰‌درصد می‌رسد.

بهزیستی: جمعیت سالمند ایران دوبرابر می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بهزیستی کشور گفت: پیش‌بینی‌ها بر اساس سناریوهای جمعیتی این است که از سال‌۱۳۹۸ تا ۱۴۲۳ یعنی طی ۲۳‌سال جمعیت سالمند ایران دوبرابر می‌شود و به ۲۰‌درصد می‌رسد.

از سازمان بهزیستی کشور، حسام الدین علامه افزود: جمعیت سالمندی ایران باز شتاب ادامه پیدا می‌کند به طوری که جمعیت سالمندی در سال‌ ۱۴۳۵ از یک‌سوم جمعیت کشور عبور می‌کند و این‌ یک زنگ هشدار است.
 
وی تاکید کرد: در همین رابطه باید به رصد ویژگی‌های جمعیتی در حال تغییر جامعه توجه داشت تا بتوان با برنامه‌ریزی بهترین زیرساخت‌ها را برای مواجهه با تغییرات جمعیتی به وجود آورد.
 
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بهزیستی کشور با اشاره به آخرین وضعیت شیوع سالمندی و  سالمندان کشور و اولویت‌ها و نیازهای فعلی و آتی کشور در زمینه خدمت رسانی به سالمندان و نقش و جایگاه دبیرخانه شورای ملی سالمندان و بهزیستی کشور و سایر دستگاه ها در این زمینه، آینده و آینده پژوهی سالمندان و پنجره جمعیتی کشور را وظیفه اصلی بنیاد های سالمندان در زمینه مطالبه گری و پویش های اطلاع رسانی و فرهنگی اجتماعی برشمرد.
 
علامه پیش از این اعلام کرده بود که جمعیت سالمند از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سال ۱۳۵۵ به ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده است. در سال ۱۳۵۵ آمار سالمندی ایران ۵ درصد بوده است که در سال ۱۳۹۵ به ۱۰.۱۷ درصد و سال ۱۴۰۰ به ۱۰.۴۳ درصد معادل ۸ میلیون و ۸۶۳ هزار سالمند رسیده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر