کد خبر: 127162
A

به دنبال توهین به یک خبرنگار؛ سرپرست فرمانداری رفسنجان عزل شد

علی‌اکبر پورمحمدی سرپرست فرمانداری رفسنجان در پی بی‌احترامی به یک خبرنگار با دستور وزیر کشور از مقام خود برکنار شد.

به دنبال توهین به یک خبرنگار؛ سرپرست فرمانداری رفسنجان عزل شد

به گزارش دیده بان ایران؛ یک خبرنگار محلی شب گذشته در نشست مطبوعاتی علی‌اکبر پورمحمدی از او در خصوص انتقال آب رودخانه این شهرستان به یکی از پروژه‌های بخش خصوصی سوال کرد که با پاسخ غیرمنتظره فرماندار مواجه شد.

براساس فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده، این خبرنگار خطاب به پورمحمدی مدعی می‌شود که او به خاطر شتری که در روز اول ورودش به فرمانداری برایش قربانی شده، از یک «فرد معروف» و اقدامش در انتقال آب رودخانه این شهرستان حمایت می‌کند که سرپرست فرماندار به او پاسخ می‌دهد: «حواست جمع باشد یکبار دیگر تکرار کنید در دهانت می‌زنم!»

انتشار این کلیپ از شب گذشته واکنشهای مختلفی را در پی داشته است. سخنگوی دولت به توهین سرپرست فرماندار رفسنجان به یک خبرنگار واکنش نشان داد و در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: دوران بدزبانی با خبرنگاران گذشته است. دولت مردمی، پاسخگو و حفظ کرامت خبرنگاران از سوی دولت‌مردان ضروری است.

ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در فضای مجازی نوشته: «در دهان خبرنگار می‌زنید؟؟ قرار بود مردم ولی نعمت مسئولان باشند. خبرنگار هم صدای مردم است.»

خانه مطبوعات استان کرمان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود پیگیری‌های خود در خصوص رفتار فرماندار رفسنجان را تا رسیدن به نتیجه‌ی قابل قبول ادامه خواهد داد./ YJC

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر