کد خبر: 127319
A

یک روانشناس بالینی: بسیاری از انسان‌ها اصلاً نمی‌فهمند عشق یعنی محدود کردن آزادی‌های خود

عضو هیئت علمی مؤسسه بین‌المللی وﯾﻠﯿﺎم ﮔﻠﺴﺮ مدعی شد: بسیاری از انسان‌ها اصلا نمی‌دانند عشق چیست و نمی‌فهمند عشق یعنی تعهد و محدود کردن آزادی‌های خود. اما انسان چنانچه نخواهد خود را محدود کرده و به صورت خودخواهانه به آنچه می‌خواهد دست پیدا کند، حتما از ازدواج خواهد ترسید.

یک روانشناس بالینی: بسیاری از انسان‌ها اصلاً نمی‌فهمند عشق یعنی محدود کردن آزادی‌های خود

به گزارش دیده بان ایران؛ برنامه لایو اینستاگرام با محور گفت‌وگوی مشترک پیرامون رسم انتخاب و رسم امتداد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد برمایی، مشاوره خانواده و مدرس دین و روان و علی صاحبی، روانشناس بالینی و عضو هیئت علمی مؤسسه بین‌المللی وﯾﻠﯿﺎم ﮔﻠﺴﺮ، برگزار شد.

علی صاحبی در این لایو اینستاگرامی مدعی شد: انسان‌هایی بیشتر این ترس را دارند که گرایشات ایشان بیشتر به سمت کمال‌گرایی است. برخی می‌خواهند هم آزادی زمانی مجردی را داشته باشند و هم انسانی را برای ازدواج پیدا کنند که دارای ویژگی‌های اساسی برای ازدواج باشد. یکی از دلایل عمده این مسئله این است که بسیاری از افرادی که از ازدواج می‌ترسند، شناخت درستی از این مقوله ندارند.

انسان‌ها اگر اصول ساده انسانیت را رعایت کرده و از درون خود بیرون آیند، ازدواج‌ها به خوبی انجام خواهد شد. انسان از هر چیز ناشناخته‌ای می‌ترسد. بسیاری از انسان‌ها اصلا نمی‌دانند عشق چیست و نمی‌فهمند عشق یعنی تعهد و محدود کردن آزادی‌های خود. اما انسان چنانچه نخواهد خود را محدود کرده و به صورت خودخواهانه به آنچه می‌خواهد دست پیدا کند، حتما از ازدواج خواهد ترسید.

بخشی از این ترس به آزادی و بخش دیگر آن به در اختیار داشتن قدرت فردی بازمی‌گردد. ازدواج مکانی برای شراکت، رفاقت و احترام گذاشتن به شأن و منزلت طرف مقابل است. امروز نسل جدید با ترس فراوانی در ازدواج مواجه است که باید به مسئله تغییر در زندگی متأهلی اندیشیده و تغییر را بپذیرند. بنابراین، بارقه بی‌نقص‌گرایی در این‌گونه افراد بیشتر مشاهده می‌شود که باید بر روی آن کار کنند تا همه چیز را فقط برای خود نخواهند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر