کد خبر: 127578
A
دیده‌بان ایران گزارش می دَهد:

کیــهان «اسیدپاشی های زنجیره ای سال ۹۳ در اصفهان» را کلاً انکار کرد/ کجا و کی اسیدپاشی برای موضوع بی‌حجابی صورت گرفته است؟

روزنامه تحت مدیریت «حسین شریعتمداری» در شماره امروز روزنامه کیهان مدعی شد که "تاکنون هیچ کجا و هیچ کس برای موضوع بی حجابی اقدام به «اسیدپاشی» نکرده است.

کیــهان «اسیدپاشی های زنجیره ای سال ۹۳ در اصفهان» را کلاً انکار کرد/ 
 کجا و کی اسیدپاشی برای موضوع بی‌حجابی صورت گرفته است؟

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه کیهان در شماره امروز خود با اشاره به یادداشت روزنامه شرق نوشت: در یادداشت این روزنامه اصلاح طلب آمده است: «هفته گذشته میزبان جوانی تحصیل‌کرده و جویای کاری بودم. ماجرایی را شرح داد که هنوز از شنیدن آن در شگفتم. می‌گفت «فرض کنید دختر شما همزمان دو خواستگار دارد؛ یکی تحصیل‌کرده، نجیب، پاک، اصل‌ونسب‌دار، درستکار و صادق اما از مال دنیا چیز دندان‌گیری ندارد اما جوان دیگر بچه‌زرنگِ خوش‌سروزبان اهل مستحبات [!!] و ظاهرالصلاح، اهل تجارت و دارای مال و مکنت که چندان معلوم نیست از کجا و به چه روشی کسب کرده است. دختر به کدام می‌دهید؟ نگویید به جوان اول که چندان در باورم نمی‌گنجد! مطمئنم خودتان را قانع می‌کنید که جوان دوم هم نشانه‌های تدیّن را دارد و هم زرنگ است، پس دختر دسته‌گلتان را دودستی تقدیمش می‌کنید. این فرهنگ رایج ماست که به چیزی که می‌گوییم اعتقاد نداریم و به آن عمل نمی‌کنیم و این یعنی تناقض و دوگانگی فرهنگی در رفتار ما ایرانیان.»

در شماره روز پنج‌شنبه و در سرمقاله روزنامه شرق نوشته شده بود: «یکی از جامعه‌شناسان، درخصوص مثالی برای این مسئله، موضوع اسیدپاشی در اصفهان را مطرح می‌کند و می‌نویسد که برداشت‌های گروه‌ها چنین است: یک بیمار روانی، با عقده‌های شخصی به زنان اسید پاشیده است. / سرویس‌های امنیتی خارجی برای سوءاستفاده از شرایط جامعه و ایجاد اخلال در امنیت ملی، اسیدپاشی به زنان را سازمان‌دهی کرده‌اند / فرد یا گروهی، با سوءتعبیر از وظیفه شرعی، دست به اسیدپاشی زده‌اند. / حق این بی‌حجاب‌هاست [!!] که به آنها اسید پاشیده شود تا دیگران عبرت گیرند.»
چنانکه خواندید در این مطالب به بهانه ذکر مثال تهاجمی علیه نمادهای دینی صورت می‌گیرد که تأسف‌آور است. در مورد اول 2 خواستگار فرض شده است که اولی مظلوم است و تحصیل‌کرده‌اما دومی که دغل است و اهل مستحبات! حال ‌آنکه در شرع مقدس دروغ‌گویی و دغل‌بازی و پشت‌هم‌اندازی گناهان کبیره است.
در مورد دوم هم باید گفت تاکنون کجا و کی اسیدپاشی برای موضوع بی‌حجابی صورت گرفته است که این موضوع را به‌عنوان‌مثال بیان کرده‌اند؟!
موضوع این است که بیان این موارد هرچند به‌صورت مثال باشد اما در ذهن خوانندگان اثر خود را می‌گذارد و این تأسف‌آور است که این هجمه‌ها به‌صورت نهان علیه نمادهای دینی صورت می‌گیرد.

بنابرگزارش دیده بان ایران؛ این ادعای عجیب روزنامه کیهان در حالی مطرح می شود که اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان در مهرماه ۱۳۹۳ به وقوع پیوست. در جریان این اسیدپاشی‌ها، حداقل چهار دختر یا زن جوان مورد حمله قرار گرفته‌اند که منجر به مرگ یکی از آن‌ها گردیده‌است. برخی گزارش‌ها شمار قربانیان اسیدپاشی در اصفهان را ۱۵ نفر اعلام کرده‌اند. مرضیه ابراهیمی و سهیلا جورکش از جمله این افراد بودند.

صحبت های برخی از قربانیان این حادثه را می توانید اینجا بخوانید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر