کد خبر: 127583
A

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران: «حــوزه» مادر انقلاب است/ ما باید مردم را به اصل خود برگردانیم

حجت الاسلام بهجت پور می گوید: حوزه مادر انقلاب است.این نظام ساخته و پرداخته اندیشه دینی است، سازمانش برگرفته از دین است و قوانینش تلاش می‌شود در چارچوب دین تحقق پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران: «حــوزه» مادر انقلاب است/ ما باید مردم را به اصل خود برگردانیم

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور در نشست مدیران و معاونان فرهنگی و پژوهشی مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن همایش آیت الله شرعی ستاد مرکز برگزار شد، با تسلیت روز شهادت امام موسی کاظم (ع)، اظهار داشت: امیدواریم با حرکت در مسیر اهل بیت (ع) بتوانیم نسلی توانا در ارائه مکتب و تحقق مکتب در حوزه‌های علمیه تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه قرآن کیمیا است و کیمیاگری طلاب در قرآن و سنت و استفاده خوب و صحیح از این ذخیره بزرگ الهی است، افزود: کیمیاگری ما زمانی محقق می‌شود که بتوانیم تک تک آیه‌های قرآن و احادیث اهل بیت (ع) را اجرایی کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، مسئله انقلاب اسلامی را مسئله متنی کارهای حوزه‌های علمیه دانست و با بیان اینکه حوزه مادر انقلاب است، ادامه داد: این نظام ساخته و پرداخته اندیشه دینی است، سازمانش برگرفته از دین است و قوانینش تلاش می‌شود در چارچوب دین تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه دشمنان به دلیل همین اندیشه دینی است که با نظام جمهوری اسلامی مخالفت می‌کند و همواره تلاش دارد این نظام را متزلزل کند و عده‌ای نیز در داخل به دلیل ضعف‌ها، تلاش می‌کنند که این مکتب و نظام سیاسی به نتیجه نرسد، خاطرنشان کرد: همین مسئله نشان می‌دهد اراده جمهوری اسلامی در تحقق بخشیدن به مکتب دین در جامعه یک اراده در خلأ نیست و به سوی حیات حرکت می‌کند.

حجت الاسلام بهجت پور گفت: طبق همین قاعده است که دشمن تلاش می‌کند، مردمی را که زیر سایه جمهوری اسلامی تنفس کرده و زندگی می‌کنند، در مسیر رسیدن به حیات سست کند و آنها را مورد آماج حملات گوناگون قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه اولین مخاطب جهاد تبیین است، بیان داشت: منظور از حوزه علمیه، طلاب و لشگری از جوانان تربیت شده در مکتب امام صادق (ع) هستند که خودشان را در قبال جمهوری اسلامی مسئول بدانند و برای این نظام تلاش کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ما امروز در عصر ارتباطات، جهان دیجیتال و قدرت نرم قرار داریم و تغییر و قدرت تأثیرگذاری در این عصر بسیار بالا است، افزود: باید طلابی تربیت کنیم که بتوانند در این عصر حرکت کرده و تأثیرگذار باشند و امروز رسالت هدایت جامعه بر دوش کسانی که کتاب و حکمت آموخته باشند و خود تربیت یافته مکتب دین باشند.

وی ادامه داد: امروز وظیفه ما، تربیت طلاب و جوانانی است که قدرت داشته باشند، اراده‌های پاک مردم را احیا کرده و آنها را به فطرت خود آشنا کنند، زیرا هیچ چیزی قدرت مقابله با فطرت زنده شده افراد را ندارد و این جایگاهی است که حوزه‌های علمیه باید برای احراز آن تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه ما باید مردم را به اصل خود برگردانیم و آنها را برای هزینه دادن جهت بازگشت به فطرت یاری کنیم، اظهار داشت: اگر حوزه امروز وظیفه خود را به درستی انجام ندهد کاری نکرده است و عمل صالحی انجام نداده چون عمل صالح وقتی صورت می‌گیرد که در جای خود و به نحو احسن باشد.

وی تصریح کرد: امروز باید رسالت‌های حوزه را به نحو شایسته بشناسیم و بشناسانیم و طلاب را برای انجام رسالت‌ها آماده کرده و جامعه را نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه کنیم، آن وقت است که می‌توانیم بگوییم حوزه عمل صالح انجام داده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، وظیفه حوزه‌های علمیه را قدرتمند کردن ملت ایران دانست و با بیان اینکه امروز قدرت فرهنگی کشور در دست ماست، ادامه داد: به حاشیه بردن جهاد تبیین گناهی نابخشودنی است.

وی با تأکید بر اینکه کار فرهنگی، کار مهم و حیاتی است و نباید ما این کار را به برگزاری یک سری جلسات بی روح و بی ارزش تنزل دهیم، گفت: این در حالی است که مردم امروز با چالش‌های فرهنگی دست و پنجه نرم می‌کنند و دشمنان مسیر فرهنگی و فکری آنها را دچار تغییر کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه حوزه علمیه باید مراقب ذائقه دینی مردم باشد و در این مسیر نسبت به تربیت جوانان اهتمام بورزد، خاطرنشان کرد: این میدان به دست جوانان اداره خواهد شد و عامل قدرت ما به میدان آوردن جوانان است؛ لذا لازم است جوانان را باور کنیم و در مدیریت‌ها و فعالیت‌ها راه را برای آنها باز کنیم تا به موفقیت برسیم.

وی در پایان افزود: حوزه فرهنگی اگر نتواند کانون‌های پرنشاط جوانان را با خود همراه کند حوزه موفقی نخواهد بود و آینده را نمی‌تواند مدیریت کند./ حوزه

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر