کد خبر: 127616
A

کنایه رئیس پلیس راهور به خودروسازان: خودروی اوکراینی زیر تانک له شد اما راننده سالم ماند

سردار سید کمال هادیانفر با اشاره به کیفیت خودروهای داخلی اظهار کرد: حتماً باید کیسه هوا خودروها باز شود و حتماً باید پلتفرم و فلزی که در آن به کار بردند، جان‌پناه برای راننده باشد به طور مثال در اوکراین، یک تانک با عبور از روی یک خودروی سواری، آن را مچاله کرد اما راننده سالم بیرون آمد و آن وسیله نقلیه استحکام داشت.

کنایه رئیس پلیس راهور به خودروسازان: خودروی اوکراینی زیر تانک له شد اما راننده سالم ماند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رئیس پلیس راهور با اشاره به کیفیت پایین خودروهای داخلی گفت: در اوکراین، یک تانک با عبور از یک خودروی سواری، آن را مچاله کرد اما راننده سالم بیرون آمد و آن وسیله نقلیه استحکام داشت!

سردار سید کمال هادیانفر در هفتاد و سومین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ترافیکی با اشاره به کیفیت خودروهای داخلی اظهار کرد: حتماً باید کیسه هوا خودروها باز شود و حتماً باید پلتفرم و فلزی که در آن به کار بردند، جان‌پناه برای راننده باشد به طور مثال در اوکراین، یک تانک با عبور از روی یک خودروی سواری، آن را مچاله کرد اما راننده سالم بیرون آمد و آن وسیله نقلیه استحکام داشت.

رئیس پلیس راهور افزود: ایمنی جزو اولویت‌هایی است که باید به آن توجه کنیم و به عزیزان نیز گفتیم، مقام معظم رهبری نیز بر افزایش کیفیت تولید خودروهای داخلی تأکید داشتند لذا ان‌شاءالله عزیزان در حوزه صنعت خودرو کمک کنند و ایمنی خودروها بالا رود تا 17 هزار کشته سالانه در سوانح رانندگی کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: اکنون خیلی از فوتی‌های سوانح رانندگی در دَم فوت نمی‌کنند یا مجروح می‌شوند به طور مثال ستون خودرو داخل بدن آن‌ها وارد شده یا سرشان داخل شیشه رفته یا ایربگ آن‌ها باز نشده یا خودروی آن‌ها وارد شده و لذا امیدواریم سریع‌تر در بحث کیفیت و بالا بردن ایمنی وسیله نقلیه اقدام کنند تا شاهد حوادث رانندگی نباشیم.

این مقام انتظامی، سرعت و سبقت غیر مجاز و استفاده از شانه خاکی راه را در ایام نوروز، جزو خطوط قرمز پلیس دانست و گفت: وقتی پیش‌بینی می‌کنیم که سفرها در نوروز، حدود 57 درصد افزایش داشته باشد، در محورهای پرترافیک، احتمالاً خودروها باید به‌صورت خطی عبور و همه رعایت حق تقدم کنند، مسیر را به صورت منظم پشت سر هم بروند تا رفته رفته از محور عبور کنند.

هادیانفر متذکر شد: اگر خودرویی از شانه خاکی استفاده یا خلاف جهت حرکت کند، قطعاً توقیف خواهد شد یعنی یک سری موضوعات خط قرمز است که ابلاغ کردیم و اغماض هم نمی‌کنیم زیرا راننده هم با جان خود و سرنشینان خودرواش و هم با جان سرنشینان خودروهایی عبوری از مقابل، بازی می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر