کد خبر: 128227
A

جلسه اضطراری بررسی ترافیک وحشتناک شب گذشته تهران/۵ مسئول شهری و پلیس راهور چه گفتند؟ /کدام منطقه بیشترین ترافیک را داشت؟+جدول

ترافیک شدید شب گذشته موجب شد تا جلسه‌ای اضطراری برگزار شود. براساس نکات مطرح شده در این جلسه باید گفت که منطقه ۳ بیشترین ترافیک را داشت و برخلاف روال عادی که مناطق جنوب شهر بیشتر درگیر ترافیک می‌شوند، این بار مناطق شمالی به دلیل ترافیک قفل شده بودند.

جلسه اضطراری بررسی ترافیک وحشتناک شب گذشته تهران/۵ مسئول شهری و پلیس راهور چه گفتند؟ /کدام منطقه بیشترین ترافیک را داشت؟+جدول

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ترافیک شدید شب گذشته موجب شد تا جلسه‌ای اضطراری برگزار شود. براساس نکات مطرح شده در این جلسه باید گفت که منطقه ۳ بیشترین ترافیک را داشت و برخلاف روال عادی که مناطق جنوب شهر بیشتر درگیر ترافیک می‌شوند، این بار مناطق شمالی به دلیل ترافیک قفل شده بودند.

جلسه اضطراری بررسی و ریشه یابی علت ترافیک شهر تهران در شب گذشته با حضور نهادهای مرتبط برگزار شد. چهره‌هایی از پلیس راهور و مدیریت شهری در این جلسه حضور داشتند. می‌توانید خلاصه‌ای از نکات مطرح شده در این جلسه را در جدول زیر بخوانید:

نام و سمت

مهم‌ترین اظهارنظرها

 

 

سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

*ازدحام خودروها در شب گذشته در منطقه ۳ بیشتر از بقیه مناطق بود به طوری که در گذشته چنین ازدحامی گزارش نشده بود.

 

 

محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ

*گذشته به علت شرایط متفاوتی که نسبت به دیگر شب‌ها داشت حجم بالایی از ترافیک در سطح تهران ایجاد شد؛ یک‌سری از راهکارها زیرساختی و بلندمدت است که در لحظه نمی‌توان آن را اجرا کرد.

*بارندگی از ابتدای روز شروع شد؛ همیشه جنوب شهر کانون بحران است اما شب گذشته مشکلی نبود و معابر مناطق شمالی درگیر ترافیک و آب گرفتگی شده بود.

منطقه ۳ درهم تنیدگی معابر را دارد که مجبور شدیم در حوزه بزرگراهی راه را ببندیم تا بار وارد منطقه ۳ نشود؛ بزرگراه صیاد به مدت یک‌ساعت بسته شد تا حجم ترافیک در منطقه ۳ افزایش نیابد؛ این اقدام باعث ایجاد نارضایتی شده بود اما اگر این اتفاق نمی‌افتاد بار پاسداران و حوزه اطراف تا صبح هم تخلیه نمی‌شد.

*ماموران به صورت فیزیکی از ساعت ۴ صبح تا نیمه شب سرپا بودند تا ترافیک را کنترل کنند.

*ناوگان‌ حمل ‌و نقل عمومی در بعضی نقاط در اختیار نبود؛ برای مثال اگر حجم مسافران میدان آزادی تخلیه نشود باعث افزایش ترافیک در معابر دیگر می شود.

*دیشب تنها شبی بود که نیروهای فوق العاده راهور را نتوانستیم پیاده کنیم و عوامل اجرایی جنوب شهر به هسته شمالی شهر انتقال یافتند؛ رئیس مناطق ۱۵،۱۶، ۱۸ و ۱۹ در حوزه‌های شمالی مستقر شدند.

مهدی گلشنی، مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

*تمامی همکاران شب گذشته درگیر ترافیک بودند و منطقه ۳ نسبت به همه مناطق ترافیک بیشتری داشت. باید ترافیک شب گذشته منطقه ۳ بررسی و کالبدشکافی شود.

 

صادق جهانی، معاون مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران

*سامانه ۱۳۷ به عنوان سامانه ارتباط با شهروندان است که گزارشات این سامانه نشان می‌دهد اغلب آبگرفتگی مربوط به مناطق ۱۲ و ۱۴ است و منطقه ۱۲ بحرانی‌ترین آبگرفتگی را داشت.

*اصلی‌ترین موضوع شب گذشته ترافیک منطقه ۳ بود و منطقه ۲ وضعیت مطلوب‌تری داشت.

با وجود اینکه در معابر شهر سطل زباله قرار دارد اما برخی شهروندان زباله‌های خود را در انهار رها می‌کنند. بیش از ۵۰ درصد گزارشات آبگرفتگی نشان از رها شدن زباله‌ها در انهار دارد.

همایون فتاحی، معاون مدیر مرکز کنترل ترافیک امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

*باتوجه به کاهش ظرفیت و حجم افزایش ترافیک در معابر شهر تهران، کوچک‌ترین بارندگی باعث قفل شدن معابر می‌شود.

*در این روز شاهد بیشترین TCI (ترافیک متوسط کل سال) از ابتدای سال تاکنون بودیم که به ۳۸ درصد رسید. قبل از آن بیشترین TCI متعلق به شنبه ۲۷ آذر با ۳۵ درصد بود که در آن روز هم شاهد بارندگی مداوم بودیم.

 

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر