کد خبر: 128695
A

واکنش عجیب روزنامه وابسته به شهرداری تهران درباره مراسم چهارشنبه سوری/ «این‌ها اگر جنگ دوست دارند چرا نمی‌روند اوکراین؟»

روزنامه ارگان شهرداری تهران و علیرضا زاکانی با انتشار گزارشی ضمن قیاس جنگ اوکراین با مراسم چهارشنبه سوری، این سنت باستانی و اصیل ایرانی را به تمسخر گرفت!

واکنش عجیب روزنامه وابسته به شهرداری تهران درباره مراسم چهارشنبه  سوری/ «این‌ها اگر جنگ دوست دارند چرا نمی‌روند اوکراین؟»

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه ارگان شهرداری تهران و علیرضا زاکانی با انتشار گزارشی ضمن قیاس جنگ اوکراین با مراسم چهارشنبه سوری، این سنت باستانی و اصیل ایرانی را به تمسخر گرفت!

در این گزارش آمده است:

چند سالی است که دیگر سنت چهارشنبه سوری با سوءاستفاده بعضی افراد به تهدیدی برای خانواده‌ها و شهروندان تبدیل شده است. مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور اما از آمار بالای جانباختگان چهارشنبه آخر سال نسبت به سال گذشته می‌گوید و سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور از تعداد دستگیری‌ها سخن به میان می‌آورد. خالدی معتقد است چهارشنبه‌سوری سال‌جاری کمی متفاوت است: «با وجود اینکه بحث کووید۱۹ وجود دارد فکر می‌کردیم که شهروندان رعایت کنند، اما متأسفانه مشاهده کردیم که 283نفر دچار مصدومیت شده و 8تن فوت کردند.» وضعیت در شهرهای مختلف ایران به شکلی درآمده که عده‌ای می‌گویند: «این‌ها اگر جنگ دوست دارند چرا نمی‌روند اوکراین؟» اما واقعا چرا پس از2 سال از شیوع کرونا و کم‌شدن خطرات چهارشنبه‌سوری دوباره امسال آمار افزایشی شده است؟ آیا این آمار نشان از نوعی واکنش روانی میان افراد جامعه دارد؟ رفتار با خریداران و برهم زنندگان نظم عمومی و آسیب‌زنندگان به‌خود یا دیگران شاید نیاز به تحلیل دقیق‌تری داشته باشد. آیا می‌توان این پرسش را مطرح کرد که پس از 2 سال محدودیت در دوره شیوع کرونا این برون‌ریزی و جدی ندانستن خطر سویه جدید بیماری باعث شده، با آمار فزاینده‌ای در شب چهارشنبه‌سوری مواجه شویم؟ 

در ادامه این گزارش آمده است: افرادی که از ایجاد انفجار و حریق لذت می‌برند ممکن است سابقه رفتارهای ضد‌اجتماعی مانند فرار از مدرسه، بزهکاری، فرار از خانه، شب ادراری در کودکی، بی‌رحمی با حیوانات یا اختلالات کنترل تکانه را در سابقه داشته باشند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر