کد خبر: 128960
A

بارش برف و کولاک؛ مسدود شدن راه ارتباطی ۴۰۰ روستای استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بارش برف و کولاک راه ارتباطی ۴۰۰ روستای این استان را مسدود کرده و راهداران برای بازگشایی آن‌ها تلاش می‌کنند.

بارش برف و کولاک؛ مسدود شدن راه ارتباطی ۴۰۰ روستای استان اردبیل

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بارش برف و کولاک راه ارتباطی ۴۰۰ روستای این استان را مسدود کرده و راهداران برای بازگشایی آنها تلاش می‌کنند.

کلیم الله وثوقی با اشاره به آخرین وضعیت جاده های استان در پی بارش های اخیر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در پی بارش برف سنگین و وجود کولاک شدید در چند روز اخیر راه ارتباطی حدود هزار روستا در استان اردبیل مسدود شده بود که با تلاش راهداران تاکنون راه‌های ارتباطی روستایی به غیر از ۴۰۰ روستا بازگشایی شده و رفت و آمد در آنها در جریان است.

وی گفت: به علت کولاک شدید و یخبندان زمان مشخصی برای بازگشایی راه ارتباطی روستاهای مسدود شده نمی‌توان پیش بینی کرد اما راهداران تلاش می‌کنند در کمترین زمان ممکن راه های ارتباطی مسدود شده را برف روبی و بازگشایی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از تداوم بارش برف به صورت خفیف و کولاک شدید در نقاط مختلف استان اردبیل خبر داد و گفت: بیشتر این روستاها در شهرستان‌های خلخال، کوثر، مشگین‌شهر، اردبیل، نیر، نمین به ویژه در شهرستان های انگوت و گرمی واقع شده است.

 

وی به وجود کولاک شدید در تمامی جاده‌های استان اردبیل بویژه مناطق کوهستانی و گردنه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: تمامی جاده‌های اصلی و فرعی استان برف‌روبی و بازگشایی شده و رفت و آمد در آنها در جریان است.

 

وثوقی با اشاره به نامساعد بودن شرایط جوی از شهروندان استان خواست تا از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی و زمستانی از جمله زنجیرچرخ مجهز کنند.

 

به گفته مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در مجموع ۲۳۰ دستگاه ماشین آلات راهداری با ۴۳۰ نفر نیرو در قالب ۶۰ گروه، در ۲۲ منطقه مختلف استان در آماده‌باش کامل بوده و در راهدارخانه سیار و ثابت استان برای خدمات‌رسانی در مواقع نیاز مستقر هستند.

 

وی از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر