کد خبر: 129106
A

کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول

با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (۵ فروردین ماه) با توجه به کاهش تردد خودروها و وزش باد مؤثر هوای تهران در وضعیت قابل قبول قرار می‌گیرد.

کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز جمعه (۵ فروردین ماه) با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل و وزش باد مؤثر، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

در طی روز با افزایش تندی باد پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل می‌شود. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت جمعه کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت. وزش باد مؤثر تا صبح روز شنبه (۶ فروردین ماه) از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، هرچند با آغاز تردد خودروها تا حدودی بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نیست.

افزایش تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم می کند. همچنین تقویت ناپایداری جوی تا ساعات پایانی شنبه همراه با وزش باد مؤثر، کاهش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق را به‌دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۴ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر