کد خبر: 129155
A

تنفس هوای قابل قبول در پایتخت برای ششمین روز متوالی

با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (۶ فروردین ماه) با توجه به ناپایداری جوی و وزش باد نسبتا شدید، هوای تهران در وضعیت قابل قبول قرار می‌گیرد.

تنفس هوای قابل قبول در پایتخت برای ششمین روز متوالی

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح روز شنبه (۶ فروردین ماه) با توجه به شرایط ناپایدار جوی و وزش باد نسبتاً شدید، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

تداوم وزش باد مؤثر در طول روز، پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. این شرایط جوی تا اواخر وقت شنبه ادامه خواهد داشت و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود. حاکمیت ناپایداری جوی تا صبح روز یکشنبه (۷ فروردین ماه) از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و برقراری وضعیت قابل‌قبول را به‌دنبال خواهد داشت.

وزش باد مؤثر در طول روز سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد. همچنین با تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی یکشنبه، پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۵۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۵۹ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر