کد خبر: 129360
A

رئیس جمهور ترکیه: احتمالا یکی از کشورهای ضامن امنیت در اوکراین باشیم

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه: ممکن است ما یکی از کشورهای ضامن امنیت اوکراین باشیم. ما نگاه مثبتی به این مسئله داریم اما باید جزئیات روشن شود. این اظهارات بعد از آن ایراد می‌شود که انگلیس اعلام کرده بود این کشور آماده ارائه ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین نیست.

رئیس جمهور ترکیه: احتمالا یکی از کشورهای ضامن امنیت در اوکراین باشیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بنابر گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: ممکن است ما یکی از کشورهای ضامن امنیت اوکراین باشیم. ما نگاه مثبتی به این مسئله داریم اما باید جزئیات روشن شود.

این اظهارات بعد از آن ایراد می‌شود که انگلیس اعلام کرده بود این کشور آماده ارائه ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین نیست.

وی گفت: ما بسیار خرسند می‌شویم که در پایان جنگ اوکراین نقش داشته باشیم چراکه ترکیه کشوری است که هم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و هم ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به آن اعتماد دارند.

اردوغان تأکید کرد: ما مصمم به برگزاری دیداری میان پوتین و زلنسکی هستیم و به آن‌ها خواهیم گفت که هدف ما این است که در سریع‌ترین زمان ممکن گردهم آیند. ما امیدواریم که بتوانیم تاریخی را برای دیدار میان پوتین و زلنسکی مشخص کنیم و آماده میزبانی از نشستی در سطح نخست وزیران هستیم. تصمیم روسیه برای کاهش عملیات خود در اطراف کی‌یف و چرنیهیف بسیار مهم است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر