کد خبر: 129679
A

معاون اول قوه قضائیه: هنور بعد از ۴۰ سال نتوانستیم خواسته های مردم از قوه را برآورده کنیم

معاون اول دستگاه قضا گفت: مردم استان خوزستان در تمام عرصه‌ها دین خود را به نظام و انقلاب ادا کردند وخدمت به این مردم قطعا برنامه ویژه و متفاوت با خدمت در سایر استان‌ها را می‌طلبد.

معاون اول قوه قضائیه: هنور بعد از ۴۰ سال نتوانستیم خواسته های مردم از قوه را برآورده کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام مصدق در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری خوزستان و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز، بیان کرد: جامعه ما در گام دوم انقلاب نیازمند حرکت جدی و جهادی در همه زمنیه‌های تقنینی، اجرایی و قضایی است و مدیران استان خوزستان نیز باید با کار جهادی در خور مردم صبور و مقاوم این استان، تلاش کنند.

وی افزود: بیش از چهل سال از انقلاب می‌گذرد و لازم است که این حرکت جهادی با رویکرد علمی به صورت جهشی استمرار داشته باشد.

وی افزود: در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه، تدوین برنامه هدفمند و دارای زمان بندی مشخص با بهره گیری از محور‌هایی که مقام معظم رهبری در حکم انتصاب رئیس قوه داشتند، یک ضرورت است.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق با تاکید بر رعایت سیاست‌های ترسیمی مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی در همه برنامه‌های دستگاه قضایی بیان داشت: سند تحول قضایی نیاز به برنامه دارد و بعد از گذشت چند سال از ارائه این سند، متولیان امر در استان باید برنامه‌های اجرایی این سند را متناسب با اقتضائات هر استان ارائه و عملیاتی کنند.

وی تصریح کرد: همه دادگستری‌ها باید کارگروه علمی و تحولی تشکیل دهند و منتظر دریافت سیاست واحد از قوه نباشند، چراکه در دستگاه قضایی با یک بخشنامه نمی‌توان کل کشور را مدیریت کرد و برنامه‌های استان‌ها بر اساس مسائل بومی هر استان متفاوت است، البته جهت گیری کلی سند تحول به عنوان نقشه راه باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق گفت: امسال برای قوه قضاییه یک برنامه علمی توام با سند پشتیبان در راستای سند تحول و تعالی تنظیم شده است که به زودی با همکاری همه روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها آغاز به کار می‌کند.

وی اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که هنور آنچه مردم از قوه می‌خواهند را بعد از چهل سال نتوانستیم برآورده کنیم، ولی امیدواریم با کمک مردم و تدوین برنامه‌های مفید بتوانیم به این مهم دست یابیم.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق گفت: یکی از برنامه‌های قوه قضاییه این است با همکاری مسئولان استان و استفاده از ظرفیت مردم و بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌ها از ورود بی رویه پرونده به دادگستری پیشگیری کنیم.

وی با بیان این که مردم خواهان تسریع در رسیدگی‌ها هستند، افزود: محور اصلی همه برنامه‌ها در قوه قضاییه باید جلب حداکثری رضایت مردم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق با قدردانی از زحمات رئیس کل دادگستری خوزستان و دادستان سابق عمومی و انقلاب مرکز استان، اظهار کرد: انتظار ما از رئیس کل جدید و دادستان جدید، این است که ضمن استقلال کامل، هماهنگی در امور داشته باشند و با عمل به برنامه ابلاغی به استان، آثار آن بعد از شش ماه در این استان مشاهده و گزارش شود.

وی ادامه داد: امروز همه ما به عنوان کارگزار نظام، باید این مناصب را نعمتی برای عمل به حوائج مردم بدانیم.

وی افزود: رسیدگی به امور مردم، از مطالبات جدی قوه قضاییه است و باید باور داشته باشیم که خدمت به مردم نعمتی است که خداوند به انسان داده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق با تاکید بر اهمیت مقابله جدی و بدون اغماض با فساد، گفت: خسارت‌هایی به بیت المال مسلمین وارده شده است و امروز وقت آن است که به کمک مردم و همه مسئولان در تمام نهاد‌ها، پرونده‌های فساد به طور جدی‌تر رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: حمایت از تولید، اشتغال و شرکت‌های دانش بنیان مطاله جدی ماست و این هنر مدیر است که تشخیص دهد کجا نیاز به سرمایه گذاری است و کجا یک فساد در حال شکل گیری است.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق گفت: شورا‌های حمایت از اقتصاد مقاومتی یکی از ظرفیت‌های مهم استان است که باید با برنامه ریزی جدی، مشکلات تولید کنندگان مرتفع و گزارش آن به ستاد مرکزی در تهران ارسال شود.

وی افزود: کمک به دولت برای تعیین تکلیف اموال تملیکی، رسیدگی به حقوق عامه، استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان طوائف که در استان خوزستان به خوبی از آن استفاده شده است، از دیگر مسائل مورد تاکید قوه قضاییه است.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق گفت: در همه استان‌ها تا سه ماه آینده باید پرونده‌هایی که در انتظار مصالحه هستند، به ویژه پرونده‌هایی که سال‌ها بلاتکلیف مانده است، تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: استفاده از اعمال عدالت ترمیمی در سیاست کیفری و استفاده از تاسیسات و نهاد‌های ارفاقی از جمله مجازات‌های جایگزین، ایجاد اشتغال برای زندانیان با همکاری بنیاد تعاون زندانیان و کاهش موارد بازداشت موقت، از دیگر مسائل مورد تاکید قوه قضاییه است و حاکمیت نظام هرگز راضی نیست که فردی بی جهت در زندان بماند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر