کد خبر: 130112
A
در گفت وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد:

عضو شورای شهر بجنورد: یک عده آدم معلوم‌الحال زنانه - مردانه کردن پارک آفرینش را بزرگ کردند/ دیوارکشی پارک‌ها آنقدر قضیه مهمی نیست/ فعالیت‌ زنان در پارک‌ها و در کنار نامحرم به لحاظ شرع درست نیست

یزدانی، عضو شورای شهر بجنورد درباره حصارکشی پارک آفرینش این شهر می گوید: دیوارکشی پارک‌ها آنقدر قضیه مهمی نیست و دلیل حساسیت و واکشن مردم در فضای مجازی، رسانه‎‌های معاند است. هر جا که پارکی به پارک بانوان تبدیل شود باید دور تا دور آن را دیوارکشی کرد.

عضو شورای شهر بجنورد: یک عده آدم معلوم‌الحال زنانه - مردانه کردن پارک آفرینش را بزرگ کردند/ دیوارکشی پارک‌ها آنقدر قضیه مهمی نیست/ فعالیت‌ زنان در پارک‌ها و در کنار نامحرم به لحاظ شرع درست نیست

به دنبال انتشار فیلم‌هایی از پارک آفرینش بجنورد که خبر از زنانه مردانه کردن آن بود، یزدانی، عضو شورای شهر بجنورد به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: این پارک قبلا یک پارک عمومی بوده و الان تبدیل به پارک بانوان شده است. علت دیوارکشی این پارک هم همین است.

احمد رضا یزدانی در رابطه با دیوارکشی پارک‌های زنانه، اظهار کرد: هر جا که پارکی به پارک بانوان تبدیل شود باید دور تا دور آن را دیوارکشی کرد.

وی در خصوص واکنش‌ رسانه‌ها به این اتفاق خاطرنشان کرد: یکسری از آدم‌های معلوم‌الحال و رسانه‌های داخلی و معاند که قصد متشنج کردن فضای کشور و عصبانی کردن مردم از ما مسئولین دارند، این قضیه را بزرگ می‌کنند.

این عضو شورای شهر بجنورد با تاکید بر مهم نبودن دیوارکشی پارک آفرینش گفت: دیوارکشی پارک‌ها آنقدر قضیه مهمی نیست و دلیل حساسیت و واکشن مردم در فضای مجازی، رسانه‎‌های معاند است.

وی تاکید کرد: باز هم تاکید می‌کنم مبحث دیوارکشی پارک‌ها و تبدیل کردن آن‌ها به پارک بانوان به هیچ وجه قضیه مهم و بزرگی نیست.

احمد رضا یزدانی در ادامه گفت: این طرح در شورای ششم به تصویب رسید. در این طرح آمده بود که برخی از پارک‌ها مختص فقط «بانوان» باشد و ما آن را به مرحله عمل رساندیم.

وی با بیان اینکه کمبود پارک بانوان باعث اعتراض مردم بجنورد شده بود گفت: متاسفانه ما در بجنورد اصلا پارک بانوان نداریم و همین مسئله باعث اعتراض مردم شده بود.

او افزود: یکسری پارک‌ها را برای حضور خواهران گرامی آماده کردیم تا به راحتی و با امنیت بیشتری بتوانند تفریح و ورزش کنند

این عضو شورای شهر بجنورد با بیان اینکه زنان در پارک‌های مختص به خودشان می‌توانند به راحتی دوچرخه‌سواری کنند، گفت: مسئله دیگری که وجود دارد این است که در این پارک‌ها باشگاه ورزشی، رستوران، دوچرخه‌سواری و اسکیت دارد تا زنان به راحتی بتوانند دوچرخه سواری و یا ورزش کنند.

یزدانی در ادامه گفت: چون این پارک عمومی بود براساس عرف جامعه به مصلحت نبود که زنان در پارک‌های عمومی و با حضور مردان نامحرم ورزش کنند.

او با تاکید بر این قضیه که به صلاح نیست که زنان با حضور نامحرم برخی فعالیت‌ها را انجام دهند، اظهار کرد: حضور بانوان و انجام برخی از فعالیت‌ها در کنار مردان هم به لحاظ شرعی و هم عرف جامعه درست نیست و ما هم به دلیل این پارک را تبدیل به پارک زنان کردیم.

عضو شورای شهر بجنورد گفت: متاسفانه رسانه‌های داخلی به‌جای حمایت از ما با موضع‌هایی که می‌گیرند باعث عصبانی شدن مردم از ما می‌شوند.

او ادامه داد: ما در بجنورد فقط یک پارک مختص به زنان داشتیم که به‌شدت امکانات این پارک محدود بود. این پارک تا همین چندوقت پیش یک پارک عمومی بود و الان تبدیل به پارک مختص به بانوان کردیم.

یزدانی در رابطه با زنانه- مردانه شدن محل عبور عابران پیاده پل‌ها گفت: بحث زنانه مردانه کردن محل عبور پل‌ها بدین علت بوده که چون امکان سیل در بجنورد وجود دارد علت دیوارکشی محل عبور عابرین در پل‌ها جلوگیری از وقوع سیل است.

او گفت: نظر کارشناسان این بود که برای جلوگیری از خسارات ناشی از سیل، محل عبور عابرین را دیوارکشی کنیم و حالا گفتیم چه بهتر آن را زنانه- مردانه کنیم.

یزدانی تصریح کرد: باز هم تکرار می‌کنم علت دیوارکشی پل عابر پیاده و جداسازی مسیر عبور عابران برای جلوگیری از خسارات ناشی از سیل بوده است.

او در پایان با تاکید بر نظر کارشان مبنی بر دیوارکشی در پل‌های عابرپیاده اظهار کرد: بنده باز هم می‌گویم جداسازی عبور عابران پیاده به دو قسمت علتش جلوگیری از خسارات سیل است و هنوز به مرحله عمل نرسیده و تنها نظر کارشناسان بوده است.

 

منبع: سایت دیده‌بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر