کد خبر: 130113
A

شهردار بجنورد دیوار کشی میان زنان و مردان را تایید کرد؛ دور تا دور پارک آفرینش و روی پل را برای زنان دیوار کشیدیم!

جواد حمیدی راوری، شهردار بجنورد در واکنش به کلیپی که در فضای مجازی پخش شده بود و حاکی از آن بود که پل و پارک آفرینش زنانه و مردانه شده است، گفت: «همانطور که مستحضر هستید در تمام شهرهای بزرگ کشور پارک‌هایی را ویژه بانوان در نظر گرفته‌اند. با توجه به محدودیت‌هایی که در سطح جامعه وجود دارد، بانوان می‌توانند از این پارک‌ها استفاده کنند. بنابراین با همین رویکرد شهرداری بجنورد بابت احداث این پارک‌ها اقدام کرد.»

شهردار بجنورد دیوار کشی میان زنان و مردان را تایید کرد؛  دور تا دور پارک آفرینش و روی پل را برای زنان دیوار کشیدیم!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جواد حمیدی راوری، شهردار بجنورد دیوار کشی میان زنان و مردان در «پارک آفرینش» این شهر را با هدف ایجاد پارک اختصاصی زنان و دختران را تایید کرد و   در واکنش به کلیپی که در فضای مجازی پخش شده بود و حاکی از آن بود که پل و پارک آفرینش زنانه و مردانه شده است، به انتخاب گفت: «همانطور که مستحضر هستید در تمام شهرهای بزرگ کشور پارک‌هایی را ویژه بانوان در نظر گرفته‌اند. با توجه به محدودیت‌هایی که در سطح جامعه وجود دارد، بانوان می‌توانند از این پارک‌ها استفاده کنند. بنابراین با همین رویکرد شهرداری بجنورد بابت احداث این پارک‌ها اقدام کرد. همچنین با توجه به لایحه و مصوبه‌ای که شورای اسلامی شهر بجنورد و کمیته تطبیق آن را تایید دوباره کرد و حتی در شورای تامین شهرستان هم مطرح شد، شهرداری بجنورد اقدام به شروع پروژه کرد.»

وی درباره دیوارکشی پل این بوستان، بیان کرد: «این پارک در ورودی شهر است و یک قسمتش به پل سواره‌رو می‌خورد. با توجه به محصور بودن پارک‌های بانوان طبیعتا دور تا دور این پارک دیوار کشیده شد و عملا روی پل هم باید انجام می‌شد. متاسفانه شبکه‌های معاند و عزیزانی که با نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت مردمی آقای رئیسی زاویه داشتند، اقدام به فضاسازی کردند که پیاده‌رو زنانه و مردانه شد. در صورتی که این امر اساسا کذب است و نه مبنای عقلانی دارد و نه مبنای فنی. این را من کاملا تکذیب می‌کنم و چنین مطلبی نیست. صرفا یک پارک اختصاصی و ویژه بانوان است که قرار است امکانات خاصی را برای آن‌ها در زمینه سلامتی، تفریح و نشاط فراهم کند.»

حمیدی در پاسخ به این پرسش که چرا علت دیوارکشی این پل از سوی یک عضو شورای شهر بجنورد، جلوگیری از وقوع سیل عنوان شده و از سوی شهرداری به دلیل محصور بودن پارک بانوان، گفت: «در سه چهار سال گذشته این پارک با همین شیوه دیوارکشی شده بود. در یک برهه‌ای مدیریت شهری تصمیم گرفت که این دیوار را بردارد. الان با توجه به نوع کاربری که قرار است پارک بانوان داشته باشد، این دیوار احداث شد.»

 شهردار بجنورد ضمن تاکید براینکه دیوارکشی پل در سنوات گذشته هم بوده و تصاویرش هم موجود است، اظهار کرد: «با توجه به کاربری که طبق مصوبه تعریف شده است، پل دوباره به شکل قدیمش درآمده است تا بانوان بتوانند از آن استفاده کنند.»

حمیدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا این پارک که در ورودی بجنورد واقع است و مسافران زیادی هم به آنجا می‌آیند، انتخاب شده است، گفت: «در بحث انتخاب پارک با توجه به اینکه ما یک پارک بانوان در ضلع شمال شرقی پارک داشتیم و در جنوب غربی شهر خدمات برای بانوان مهیا نبود، این پارک هم به فراخور موقعیت‌ها و هم امکاناتی اعم از رستوران، سالن ورزشی، مجموعه اسکیت، لاین پیاده‌روی، لاین دوچرخه سورای و... را به صورت تکمیل شده داشتیم، این رو با کارشناسی‌هایی که انجام شد، کمک اعضای شورای شهر و پیوست اجتماعی که در مجموعه شهرداری بررسی کردیم، این پارک به عنوان پارک بانوان انتخاب شد.»

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر