کد خبر: 130256
A

توصیه های مدیر جامعه الزهرا به زنان طلبه: هدف طلاب تراز انقلاب، باید تمدن سازی باشد/ باید شئونات خاص اعتقادی، دینی و اخلاقی را رعایت کنید

سیده زهره برقعی مدیر حوزه علمیه جامعةالزهرا قم: یک طلبه از نظر دینی، اعتقادی و اخلاقی باید شئونات خاصی را رعایت کند، همچنین به شئونات تبلیغی، شئونات علمی مشتمل بر ابعاد، شئونات امور فردی، شئونات خانواده، شئونات اجتماعی و روابط بین فردی و شئونات درون فردی توجه ویژه داشته باشد.

توصیه  های مدیر جامعه الزهرا به زنان طلبه: هدف طلاب تراز انقلاب، باید  تمدن سازی باشد/ باید شئونات خاص اعتقادی، دینی و اخلاقی را رعایت کنید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛سیده زهره برقعی در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی مهارتی «به رسم آشنایی» که ویژه طلاب جدیدالورود جامعة الزهرا از سوی مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی این مؤسسه علمی حوزوی در سالن جلسات آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، به تبیین «هویت طلبگی» پرداخت و توصیه های به زنان طلبه در این حوزه ارائه کرد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ حوزه نیوز در ادامه نوشت، مدیر جامعه الزهرا با اشاره انتخاب طلاب عنوان کرد: شما بانوان طلبه انتخاب شده هستید که در مسیر طلبگی قرار گرفتید و در خانه حضرت زهرا علیهاالسلام به عنوان سرباز امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف مشغول به تحصیل هستید، بنابراین قدر تک تک لحظات خود در این مسیر را بدانید.

اولین شرط برای موفقیت در مسیر طلبگی، داشتن نقشه راه است

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: خداوند در بین تمام مخلوقات خود که همه ظریف و دقیق و هدایت شده اند، انسان را موجودی مختار قرار داد و سرنوشت ما دست خودمان است. خداوند متعال، زمان را به عنوان سرمایه در اختیار ما قرار داده تا زندگی ابدی و جاودان خود را بسازیم.

خانم برقعی با بیان اینکه هر که سرمایه زمان را از دست داد، خسران کرده است، تصریح کرد: اولین شرط برای موفقیت طلبه در مسیر طلبگی، داشتن نقشه راه است و اینکه هدف و مقصد خود را تعیین کند و در نهایت مسیر خود را برای رسیدن به هدف و مقصد مشخص کند.

وی بیان داشت: اگر امروز نقشه راه نداشته باشیم، نمی توانیم به هدف و مقصد خود برسیم. کسی به مقصد می‌رسد که هدف او از ابتدا مشخص باشد و نقشه راه داشته باشد.

توجه به بصیرت، علم اندوزی، مهارت افزایی و توانمندسازی در نقشه راه مسیر طلبگی

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه به نقشه راه مسیر طلبگی اشاره کرد و با بیان اینکه نقشه راه شما ممکن است چند سال طول بکشد، گفت: یک طلبه برای اینکه مسیر راه خود را تعیین کند ابتدا باید مبدأ خود را بشناسد، بداند کجاست و هویت طلبگی خود را بشناسد.

برقعی با بیان اینکه طلبه بعد از شناخت هویت طلبگی باید بصیرت و معرفت کسب کند، به آیه شریفه «یُقَلِّبُ اللَّهُ اللَّیْلَ وَ النَّهارَ إِنَّ فی‌ ذلِکَ لَعِبْرَةً» در سوره نوح اشاره کرد و افزود: یک انسان بصیر از تغییر شب و روز درس و عبرت می‌گیرد، اولین قدم طلبه بصیر این است که اهل بصیرت است و با بصیرت به مسائل عادی روزمره نگاه می‌کند و همه چیز برای او درس دارد، به طوریکه همه چیز برای او کلاس خداشناسی، معاد و توحید است.

وی اضافه کرد: طلبه در مسیر طلبگی باید به علم اندوزی بپردازد، برخی علم‌ها برای ما لازم است، طلبه باید احکام و مفاهیم اولیه قرآن را بداند. یک سری علوم است که باید در طول مسیر کسب شود تا به هدف خود برسیم، همچنین این علوم باید به روز باشد.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها توصیه کرد: علم ما نباید یک بعدی باشد و روحیه علمی و پژوهشگری و تحقیق در طلاب خیلی مهم است.

برقعی عنوان کرد: طلبه پس از علم اندوزی و بصیرت افزایی باید مهارت‌های تخصصی کسب کند و در زمینه‌های مختلف توانمند شود تا طلبه تراز انقلاب و تمدن ساز شود.

هدف طلبه باید طلبه تراز انقلاب و تمدن ساز باشد

وی با تصریح بر اینکه هدف طلبه باید طلبه تراز انقلاب و تمدن ساز باشد، یادآور شد: امروز مدال افتخار طلبگی برای شما زده شده است، بنابراین تمام تلاش خود را در این مسیر داشته باشید.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ابراز کرد: همه ما هویت فردی و اجتماعی داریم و براساس هویت خود، یک سری وظایف و مسئولیت‌هایی داریم که باید در صدد عمل آن مسئولیت‌ها برآییم.

وی همچنین بر لزوم توجه طلاب به هویت فردی، خانوادگی، اجتماعی و همچنین صنفی تأکید کرد و در ادامه، شئونات زندگی طلاب در ابعاد مختلف را مورد توجه قرار داد و گفت: یک طلبه از نظر دینی، اعتقادی و اخلاقی باید شئونات خاصی را رعایت کند، همچنین به شئونات تبلیغی، شئونات علمی مشتمل بر ابعاد، شئونات امور فردی، شئونات خانواده، شئونات اجتماعی و روابط بین فردی و شئونات درون فردی توجه ویژه داشته باشد.

برقعی در ادامه خاطرنشان کرد: آیت‌الله امامی کاشانی رئیس مدرسه مطهری تهران در جلسه اذعان داشتند که نهج البلاغه را در طول پنج سال و در زمان‌های زائد حفظ کردند، شما طلبه‌ها نیز باید از وقت‌های زائد خود استفاده بهینه داشته باشید، روز حسرت همین است که ما از این زمان‌ها استفاده نکردیم.

توصیه مدیر جامعةالزهرا(س) به مطالعه زندگینامه علما و شهدا

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها توصیه کرد: نقشه راه و هدف خود را مشخص کنید، برنامه ریزی داشته باشید، برنامه خود را سخت نگیرید، اما برنامه ریزی مناسب داشته باشید.

برقعی همچنین طلبه‌ها را به مطالعه زندگینامه مراجع و شهدا سفارش کرد و گفت: توجه به زندگینامه شهدا و علما به ما درس و الگو می‌دهد.

وی در پایان به تجهد و نماز شب اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند مسئولان باید نماز شب بخوانند، چون خطر سقوط وجود دارد، نماز شب آثار و برکات زیادی دارد و به طلاب همواره سفارش می‌شود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر