کد خبر: 130494
A

انتقاد خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات علیه دستفروشان مترو/ چرا در مترو مانتوهای جلوباز نخی با کمترین قیمت فروخته می شود؟/ آیا مسئولان خبر دارند در مترو «تتوهای موقت» فروخته می شود؟/ این دستفروشی های ضدحجاب «هدفمند» است

خبرگزاری مهر ارگان رسانه ای سازمان تبلیغات اسلامی در گزارش خود علیه دستفروشان مترو می نویسد: شاید با نگاه ساده‌انگارانه بتوان گفت برخی از اینها فقط دستفروش اند و به عنوان سرپرست خانوار سعی دارند برای تأمین معیشت زندگی‌شان، خرج زندگی خود را کسب کنند. اما با نگاه موشکافانه متوجه می‌شویم دست‌های پنهان در فروش برخی از محصولات دستفروشان وجود دارد، محصولاتی که کاملاً متناقض با حجاب اسلامی‌اند.

انتقاد خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات علیه دستفروشان مترو/ چرا در مترو مانتوهای جلوباز نخی با کمترین قیمت فروخته می شود؟/ آیا مسئولان خبر دارند در مترو «تتوهای موقت» فروخته می شود؟/ این دستفروشی های ضدحجاب «هدفمند» است

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی با انتشار گزارشی تحت عنوان"مسئولان از کالاهای ضدحجاب دستفروشان مترو خبر دارند؟" نوشت: در دوره‌ای دست فروشان اتوبوس‌ها از ضعیف‌ترین اقشار جامعه بودند، کودکانی با لباس‌های ژولیده و پیرمردهایی با کمرهای خمیده که لاکچری ترین محصولات شأن چسب زخم بود و حالا امروز در مقطعی هستیم که دست فروشی در مترو کمی قوت گرفته و محصولات شأن دست کمی از ویترین‌های مغازه‌های بالاشهر تهران ندارد.

این خبرگزاری در ادامه مطلب خود اضافه کرد: اگر مسافر روزانه مترو باشید، حداقل چند ایستگاه، متوجه می‌شوید که دست فروشان مترو به قدری پیشرفت کرده‌اند و محصولاتی را به فروش می‌رسانند که هم قدم با مد روز جامعه هستند و حتی چند قدم جلوتر از مد روز، تا جایی که برخی از این کالاها به دلیل آنکه با قیمت‌های نازل به فروش می‌رسد، می‌توانند عامل ترویج بسیاری از مدهای نامناسب باشند و حتی بهتر است بگوییم همان مدهایی که مدنظر دشمن است و بهترتر و پرواضح تر مطرح کنیم، همان مدهایی که اگر جلوی گشت ارشاد پوشیده شود، حتماً مهمان حداقل یک روزه نیروی انتظامی خواهند بود.

این خبرگزاری نوشت: در چند سال گذشته که هنوز مانتوهای جلوباز چندان مد نشده بود، سروکله خانم‌های دستفروش مترو با مانتوهای نخی جلو باز و با کمترین قیمت پیدا شد و در کنار آن تعدادی دستفروش که دور گردن‌هایی را به فروش می‌رساندند با شکل و شمایل خاص اما با طرح برنج قلابی. منظور از شکل و شمایل خاص یعنی دورگردن هایی با طرح‌های صلیب و نمادهای شیطانی. بیشتر مشتریان این دستفروش ها که اغلب در سنین بین ۱۵ تا ۲۵ هستند، چندان به کیفیت توجهی ندارند و برای شأن بیشتر قیمت و مد روز مهم است و دوست دارند به هر بهایی خودشان را با مد روز جامعه تطبیق دهند.

همچنین در چند سال اخیر تتو به شدت مد شد، تا جایی که برخی از هنرمندان ایرانی ساکن خارج از کشور که طرفداران بسیاری دارند، طرح‌های مختلفی را روی دستان و بدن خود تتو کرده‌اند، از آنجا که قیمت تتو بسیار گران است، تعدادی از فروشندگان مترو برای این دست از مشتریان شأن، تتوهای موقت را با کمترین قیمت آورده‌اند و این روزها هم بسیار طرفدار دارند.

مهر می نویسد: مدتی است در بخش دیگری از دستفروشان مترو، کالاهایی به فروش می‌رسد که بی نهایت متناقض با موضوع حجاب اسلامی و احکام ابلاغی کارگروه سامانه مد و لباس است؛ از اسکارف های دوچرخه گرفته تا روسری‌های کوتاه خال خالی. همچنین طی چند هفته اخیر سر و کله فروش روسری‌های کوتاه و لچک مانند یا به اصطلاح روسری‌های ایتالیایی در مترو باز شد، آن هم با قیمت ۳۰ هزار تومان، قیمتی که در کم‌ترین حالت ممکن چنین روسری را با این قیمت به شما نمی‌دهند. طرفداران این روسری‌ها به شدت بسیارند تا جایی که فروشنده‌ای عنوان می‌کرد بیشترین فروش را طی روز داشته است.

نویسنده این گزارش در ادامه گزارش خود با استفاده از تئوری دایی جان ناپلئونی خبر می دهد: شاید با نگاه ساده‌انگارانه بتوان گفت برخی از اینها فقط دستفروش اند و به عنوان سرپرست خانوار سعی دارند برای تأمین معیشت زندگی‌شان، خرج زندگی خود را کسب کنند. اما با نگاه موشکافانه متوجه می‌شویم دست‌های پنهان در فروش برخی از محصولات دستفروشان وجود دارد، محصولاتی که کاملاً متناقض با حجاب اسلامی‌اند.

خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات همچنین در پایات گزارش خودش می نویسد: به‌هرحال شاید برخی محصولات دستفروشان، نیازمند بررسی و نظارت بیشتری توسط دست اندرکاران امر است. به ویژه کارگروه سامانه مد و لباس باید به این عرصه ورود کند و سر و سامانی به این محصولات و کالا بدهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر