کد خبر: 130514
A

فرماندار اصفهان: نتیجه انتخابات شورای شهر بهارستان ابطال شد/ این شهر به مدت 4 سال شورای شهر ندارد

پس از بررسی استدلال‌های ارائه شده به شعبه تجدیدنظر، اکنون این شعبه دادنامه شعبه بدوی را نقض و حکم به رد شکایت صادر کرد.

فرماندار اصفهان: نتیجه انتخابات شورای شهر بهارستان ابطال شد/ این شهر به مدت 4 سال شورای شهر ندارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پس از بررسی استدلال‌های ارائه شده به شعبه تجدیدنظر، اکنون این شعبه دادنامه شعبه بدوی را نقض و حکم به رد شکایت صادر کرد.

محمد علی احمدی، به تخلفات انتخابات شورای اسلامی در شهر بهارستان اشاره و بیان کرد: پس از آنکه در سال گذشته از سوی هیأت نظارت بر انتخابات شوراها در شهرستان و در استان، نتیجه انتخابات شورای اسلامی بهارستان ابطال شد، تعدادی از نامزدها به دیوان عدالت اداری اعتراض کردند و شعبه بدوی دیوان عدالت اداری این ابطال را نقض کرد و پرونده به شعبه تجدیدنظر رفت.

فرماندار اصفهان افزود: پس از بررسی استدلال‌های ارائه شده به شعبه تجدیدنظر، اکنون این شعبه دادنامه شعبه بدوی را نقض و حکم به رد شکایت صادر کرد.

به گفته وی، بر اساس این حکم، بهارستان تا زمان انتخابات آتی شورای شهر نخواهد داشت و طبق روالی که در چندماه گذشته طی شده، به مدت چهار سال استاندار اصفهان به عنوان قائم مقام شورا، مسوولیت و اختیارات شورا را برعهده خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، پیش از این هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور مرداد سال گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرده بود پس از بررسی شکایت واصله از هیات‌های عالی استان ها و با توجه به اسناد و مدارک تخلفات انتخاباتی، انتخابات رودهن، بومهن، پردیس، قرچک، باقرشهر، کهریزک، گرمدره، ماهدشت، بهارستان اصفهان و کامیاران باطل اعلام می شود. تخلفات گسترده در روند و اخذ آرا، علت ابطال انتخابات شورای شهر بهارستان اعلام شده بود.

این رای مورد شکایت برخی نامزدهای شورای شهر بهارستان قرار گرفت وپرونده به دادگاه تجدید نظر رفت. اکنون پس از بررسی استدلال‌های ارائه شده، شعبه تجدیدنظر حکم به رد شکایت صادر کرد و نتیجه انتخابات شورای بهارستان بطور قطعی باطل اعلام شد.

ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستای سراسر کشور ۲۸ خرداد سال گذشته برگزار شد و پس از آن هیات های نظارت عالی استان شکایات را بررسی و جهت تصمیم نهایی به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات واصل کردند.

بهارستان به عنوان نخستین شهر جدید در جمهوری اسلامی ایران در ۱۵ کیلومتری جنوب کلانشهر اصفهان در مسیر جاده اصفهان – شیراز قرار دارد.

بر اساس قانون شوراهای اسلامی شهر، تعداد اعضای اصلی شورای شهرهایی که جمعیت آنها بین ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر است هفت نفر و تعداد اعضای علی‌ البدل پنج نفر است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر