کد خبر: 131098
A

استاد حوزه: قرآن یهود و یهودیان را شدیدترین دشمنان مؤمنان مطرح می‌کند/ ذات یهود دشمنی با اسلام و مسلمانان است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی می گوید: بحث مسأله انقلاب اسلامی و فلسطین و مسأله فلسطین و جهان اعراب و اسلام یکی از مهم‌ترین بحث‌های جدی در جهان اسلام به حساب می‌آید، مسأله یهود بحث مهمی است و قضاوت و گزارشی که قرآن نسبت به یهود و یهودیان مطرح می‌کند، قابل تأمل است؛ البته قرآن ذات یهود و یهودیان را سرکشی و طغیان می‌داند و آن‌ها را شدیدترین دشمنان مؤمنان مطرح می‌کند.

استاد حوزه: قرآن یهود و یهودیان را شدیدترین دشمنان مؤمنان مطرح می‌کند/ ذات یهود دشمنی با اسلام و مسلمانان است

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام محمدعلی لیالی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی مسأله فلسطین و روز قدس را یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین مباحث پس از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: به ابتکار امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای بیعت با مردم فلسطین و جهت آزادی قبله اول مسلمانان، روز قدس نام‌گذاری شده است.

وی افزود: بحث مسأله انقلاب اسلامی و فلسطین و مسأله فلسطین و جهان اعراب و اسلام یکی از مهم‌ترین بحث‌های جدی در جهان اسلام به حساب می‌آید، مسأله یهود بحث مهمی است و قضاوت و گزارشی که قرآن نسبت به یهود و یهودیان مطرح می‌کند، قابل تأمل است؛ البته قرآن ذات یهود و یهودیان را سرکشی و طغیان می‌داند و آن‌ها را شدیدترین دشمنان مؤمنان مطرح می‌کند.

حجت‌الاسلام لیالی با اشاره به آیات «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا» و «وَلَن تَرضىٰ عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم» ابراز داشت: قرآن حتی یهود را مقدم بر مشرکان می‌کند، ذات یهود دشمنی با اسلام و دشمنی با مسلمانان، پیامبر و تعالیم پیامبر بود، هست و خواهد بود.

وی افزود: مسأله یهود برای اسلام مسأله جدی است؛ البته اسلام نیز به‌عنوان مسأله‌ای جدی برای یهودیان مطرح می‌باشد که بعد از مسأله یهود، مسأله فلسطین برای ما مطرح خواهد بود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با اشاره به تاریخ بیت المقدس و حضور یهودیان در عصر حاضر برای تسلط بر بیت المقدس توضیح داد: مسأله اشغال قبله اول مسلمین پس از جنگ جهانی دوم پیش می‌آید و مسأله دفاع از مظلوم، مقابله با ظلم و تجاوز در اینجا مطرح می‌گردد.

وی ادامه داد: یهود بعد از داوود و سلیمان نبی به دلایل مختلفی فاقد حکومت بود و به این نتیجه رسید تا خود را از سرگردانی نجات بدهد تا حاکمیت یهود را شکل داده و آن را به عنوان پایگاه خودشان برای تشکیل حاکمیت و دولت آخرالزمانی یهود استفاده کنند؛ به همین جهت بحث بیت المقدس و سرزمین فلسطین مطرح شد.

حجت‌الاسلام لیالی در توضیح علت برتری سرزمین فلسطین در نزد یهود اظهار داشت: فلسطین سرزمینی بود که جناب داوود و سلیمان در آن حکومت تشکیل دادند و یهود اعتقاد دارد که حاکمیت جهانی هم از آن بنی اسرائیل است و به هر دلیلی باید حاکمیت و حکومت آن‌ها در آخر الزمان تشکیل بشود.

وی ادامه داد: آن‌ها اعتقاد دارند باید در کوی صهیون جایی که بارگاه و مقبره داوود و سلیمان نبی است، دولت یهود تشکیل بشود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با اشاره شکل گیری رژیم صهیونیستی پس از جنگ جهانی دوم در سال 1948 تبیین کرد: در حقیقت پیدایش رژیم جعلی و صهیونیستی اسرائیل محصول جنگ جهانی اول و دوم است؛ یعنی از دل فروپاشی امپراتوری عثمانی رژیم جعلی اسرائیل و رژیم صهیونیستی به عنوان یک غده سرطانی در دل جهان اسلام ایجاد می‌شود.

وی افزود: پس از تأسیس دولت و رژیم جعلی اسرائیل جهان کفر و الحاد به این نتیجه رسیدند تا از رژیم جعلی اسرائیل حمایت کنند، گرچه رژیم جعلی توسط انگلستان تأسیس شد؛ اما بعدها تمام اروپا، آمریکا و کشورهای غربی با تمام قدرت و قوت پشت سر رژیم صهیونیستی قرار گرفتند و امروز نیز از این رژیم جعلی حمایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام لیالی پیدایش رژیم صهیونیستی را مورد مخالفت جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: جهان غرب سعی کرد مسأله فلسطین و اسرائیل را به مسأله اعراب و اسرائیل تقلیل دهد؛ اما با پیروزی انقلاب اسلامی این معامله و معادله بین اعراب و اسرائیل به مسأله جهان اسلام و اسرائیل تبدیل شد؛ البته نباید فراموش کرد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با ابتکار امام و پیدایش روز قدس، مسأله فلسطین از اعراب و اسرائیل به مسأله اول جهان اسلام تبدیل شد.

وی ادامه داد: اسرائیل با این تقلیل مسأله می‌خواست شکست‌های خفت بار و تحقیر آمیزی برای اعراب در جنگ‌های چندگانه با اسرائیل رقم بزند که هر کدام به خاطر خیانت یا ضعف مسلمانان و یا قوت و اقتدار رژیم صهیونیستی و حمایت غربی‌ها شکل گرفت.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی محصول اشغال کشور فلسطین توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل را آوارگی بیش از پنج میلیون مسلمان از سرزمین مادری خودشان عنوان کرد و گفت: رژیم صهیونیستی جمعیتی نداشت و به همین خاطر مجبور به پذیرش مهاجران و جایگزینی مهاجران یهودی از سراسر جهان به کشور فلسطین شد.

وی افزود: شکست اعراب و پیروزی اسرائیل معامله و معادله‌ای بین اعراب و اسرائیل؛ اما از زمان پیدایش تا وقوع انقلاب اسلامی نقطه عطفی در بهم خوردن این معادله شکل گرفت؛ یعنی گزاره جنگ اعراب و اسرائیل تغییر یافت و امت اسلام و اتحاد جهان اسلام با رژیم صهیونیستی مقابله خواهد کرد.

حجت‌الاسلام لیالی انقلاب اسلامی را نقطه آغاز فروپاشی رژیم صهیونیستی دانست و توضیح داد: تبدیل مسأله فلسطین به مسأله مسلمانان مخالفت با روش‌ها، طرح‌ها، معاملات و معاهدات قبلی؛ مانند کمپ دیوید، پیمان اسلو، معامله غرب و ... بود که همگی به ضرر فلسطینیان، جهان اسلام و جهان اعراب منعقد شده بودند.

وی ادامه داد: مسأله فلسطین به عنوان مسأله جهان اسلام موجب مقابله با طرح‌های قبلی و آغاز انتفاضه و نهضت مقابله با رژیم صهیونیستی شد که در حقیقت با طرح روز قدس توسط امام خمینی و انقلاب اسلامی آغاز گشت.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با بیان موفقیت آمیز بودن طرح و نظریه امام خمینی تبیین کرد: مسأله فلسطین، مسأله جنگ اعراب و اسرائیل نیست؛ بلکه مسأله جهان اسلام و امت اسلامی است و شکست‌هایی که تا به حال اعراب متحمل می‌شدند به پایان رسید؛ بلکه پیروزی جهان اسلام در حال رقم خوردن است.

وی ادامه داد: جنبش‌ها و نهضت‌هایی مثل حماس، جهاد اسلامی، حزب الله و سایر جریان‌ها در مقابله با رژیم صهیونیستی آغاز شد که آرام آرام به محور مقاومت تبدیل شدند.

حجت‌الاسلام لیالی با اشاره به عقب نشینی اسرائیل از جنوب لبنان در سال 2000 میلادی خاطرنشان کرد: بعد از عقب نشینی اسرائیل جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه، 11 روزه و ... رقم خوردند که رژیم اسرائیل شکست‌های پیاپی را تجربه کرد.

وی ادامه داد: امروز مطالبه بازگشت آوارگان به سرزمین‌های فلسطینی مطرح است و مهاجرت معکوس همچنان در رژیم صیهونیستی جریان دارد؛ البته مسأله فلسطین و مسأله اسرائیل دو مسأله جهان اسلام خواهد بود که روز به روز باید بر قوت و اقتدار جهان اسلام افزوده و از قوت رژیم جعلی صیهونیسم، یهود و یهودی سازی سرزمین فلسطین کاسته شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با بیان جدی شدن حمایت مردم جهان اسلام و رهبران اسلامی از مسأله فلسطین ابراز داشت: زوال و فروپاشی رژیم جعلی اسرائیل روز به روز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: به شرطی که مسأله فلسطین، مسأله اول جهان اسلام باشد، جهان اسلام باید با شیوه‌های مختلف، برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها، سمینارها، کنگره‌ها و ... در فضای حقیقی و در فضای مجازی جهان اسلام را بیدارتر از قبل کند تا بتواند بر تحقیر تاریخی خودش فائق آید و این قوت و اقتدار را احساس کند.

حجت‌الاسلام لیالی راه مذاکره با رژیم جعلی اسرائیل را بسته دانست و گفت: با معادله‌ها و معامله‌هایی که عموماً انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها انجام دادند، نمی‌شود سرزمین مادری فلسطین و جهان اسلام را آزاد کرد.

وی افزود: امیدواریم ما و نسل ما آزادی فلسطین و به تبع آن نابودی رژیم صهیونیستی را هر چه سریع‌تر ببینند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر